همدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: ۵۳۵ نفر در قالب ۳۵ گروه راهداری برای برفروبی و بازگشایی جاده‌های این استان بسیج شدند.

«صفر صادقی‌راد» روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات برفروبی و بازگشایی جاده‌های استان از نخستین ساعات بارش برف در سراسر استان آغاز شده است و گروه‌های عملیاتی در ۳۵ راهدارخانه استان در حال بازگشایی محورهای ارتباطی کرده‌اند.

وی اظهار داشت: هم اینک مسیر تردد خودروها در راه‌های اصلی، بزرگراه‌ها و شریان‌های مهم استان بازگشایی شده است و رانندگان به راحتی در این محورها تردد می‌کنند.

صادقی‌راد تصریح کرد: گروه‌های راهداری با استفاده از ۳۶۲ دستگاه از ماشین‌آلات سنگین و مخصوص برفروبی، در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان همدان مشغول بازگشایی محورهای روستایی هستند.

تردد در محورهای بیش از ۵۰ روستای استان دشوار است

وی با اشاره به اینکه تردد در محورهای بیش از ۵۰ روستای استان دشوار است، تاکید کرد: با فعالیت گروه‌های راهداری پیش‌بینی می‌شود جاده‌های همه روستاهای استان تا بعدازظهر امروز برفروبی شود و گشایش یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۲۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از محورهای ارتباطی استان همدان برفروبی شده است.

وی ادامه داد: در این مدت حدود ۶ هزار و ۷۴۰ تن نمک و ماسه برای سهولت تردد خودروها در جاده‌های استان استفاده شده است.

صادقی راد افزود: روز گذشته ۲۰۴ دستگاه خودروی گرفتار در برف و کولاک در جاده‌های استان توسط نیروهای راهداری امدادرسانی شده‌اند.

وی ادامه داد: شامگاه گذشته نیز به کمک سایر دستگاه‌های اجرایی استان، حدود یک هزار نفر از مسافران گرفتار در برف و کولاک اسکان داده شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان اظهارداشت: به همشهریان و مسافران توصیه می‌شود به دلیل شرایط جوی نامساعد، سفرهای خود را تا ۲ روز آینده به تعویق بیاندازند.

وی تاکید کرد: رانندگان هنگام گذر از جاده‌های استان، ضمن رعایت نکات ایمنی، تجهیزات لازم برای رانندگی در جاده‌های برفی، از جمله زنجیر چرخ، وسایل گرمایشی، برف پاک کن سالم و دیگر تجهیزات را همراه خود داشته باشند.

به گزارش ایرنا، بارش برف از بامداد یکشنبه در بیشتر نقاط استان آغاز شد و تا شامگاه یکشنبه ادامه داشت.

ارتفاع برف در برخی از نقاط استان به حدود ۵۰ سانتیمتر نیز رسید.

بنا بر اعلام هواشناسی بارش برف تا روز چهارشنبه به صورت پراکنده در استان همدان ادامه دارد.