پویش همراهان سفر ایمن در جاده‌های همدان راه اندازی شد

همدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: همزمان با فرارسیدن فصل بهار و عید نوروز و به دنبال آن افزایش سفرها، پویش همراهان سفر ایمن در جاده‌های استان راه اندازی شد.

«صفر صادقی راد» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این پویش با هدف افزایش ایمنی سفرهای برون شهری در تعطیلات نوروز و کاهش خطرات و سوانح رانندگی از ۲۴ اسفندماه آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد.

وی اظهار داشت: این طرح در ۲ محور در قالب برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی اجرا می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان تاکید کرد: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده کنندگان خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی، پاسداشت ارزش های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به ویژه ایام ماه مبارک رمضان، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در مجتمع‌های خدمات رفاهی از جمله اهداف این طرح است.

صادقی راد تصریح کرد: ۲ ایستگاه طرح پویش همراهان سفر ایمن استان همدان در مجتمع فدک یک واقع در کیلومتر ۴۵ محور همدان ساوه در مسیر برگشت و همچنین راهدارخانه گردنه اسدآباد آماده پذیرایی از هموطنان و مسافران نوروزی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان یادآور شد: ۱۵ دقیقه‌ استراحت در ازای هر ۲ ساعت رانندگی می تواند بسیاری از تصادفات جاده ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت مجتمع های خدمات رفاهی و ایستگاه های اجرای طرح پویش همراهان سفر است.

این مسئول بیان کرد: طرح پویش همراهان سفر ایمن برای دومین سال متوالی، همزمان با سراسر کشور برگزار می شود و هدف از آن ارتقای ایمنی سفرهای برون‌ شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی است.

صادقی راد ادامه داد: امسال با توجه به تقارن ماه رمضان با ایام نوروز این برنامه با همکاری ستاد اقامه نماز استان انجام خواهد شد.

طرح راهداری نوروزی در راه های استان همدان کلید خورد

همچنین مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از آغاز طرح راهداری نوروزی در راههای استان خبر داد و گفت: این طرح تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: راهداری استان همدان با ۳۵۰ نفر نیروی راهدار، ۳۲۰ دستگاه ماشین الات،۵۰ اکیپ سیار گشت و کنترل جاده ای، ۳۵ پایگاه جاده ای، ۴۲ مجتمع خدماتی رفاهی و استقرار ۲ پایگاه همراهان سفر ایمن در این ایام تعطیلات نوروزی در کنار سایر دستگاه های امدادرسان به هموطنان خدمت رسانی خواهند کرد.

صادقی راد اظهار داشت: پیش بینی می شود اوج سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفند ماه تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان باشد.

وی ادامه داد: راهداری استان با آمادگی کامل و اجرای تمهیدات لازم پذیرای مسافران نوروزی خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۰ نقطه حادثه خیز به طور کامل رفع شده است، تاکید کرد: عملیات آشکارسازی نقاط پرتصادف با نصب تابلو های فسفری، نصب نیوجرسی، خط کشی، شانه سازی،ایجاد شیار لرزاننده و نصب روشنایی مقطعی انجام گرفته است.

مدیرکل راهداری استان همدان طرح منظرآرایی جاده های استان همدان را از دیگر اقدامات اجرایی برشمرد و یادآور شد: همزمان با فرا رسیدن ایام نوروز اقدامات پاکسازی و خط کشی جاده های استان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha