سنندج- ایرنا- مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای طرح زمستانه تا کنون نیروهای اورژانس استان به هزار و ۷۳۲ مصدوم تصادفات خدمات‌رسانی کردند.

رضا پیرا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای طرح زمستانی در ۲۳ آذر تاکنون تعداد کل ماموریت های ثبت شده اورژانس کردستان در بحث تصادفات هزار و ۴۱۵ مورد بوده است.

وی اضافه کرد: در همین مدت تعداد مصدومین تصادفی انتقال یافته به بیمارستان‌های استان هزار و ۳۳۹ مورد بود و سه هزار و ۳۹۴ مصدوم نیز در موارد دیگر به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در مجموع ۴۴ هزار و ۲۷۹ تماس با اورژانس کردستان ثبت شد و تعداد کل ماموریت های انجام شده، هشت هزار و ۲۴۳ مورد بود.

پیرا با بیان اینکه پنج هزار و ۷۵۰ مورد از ماموریت های انجام شده مربوط به بیماری‌ها بود، ادامه داد: ۲ هزار و ۶۳۹ مزاحمت تلفنی نیز در همین مدت ثبت شد.

وی تعداد کل موارد ماموریت های مربوط به مسمومیت را ۲۳۷ مورد اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد ۵۳ مورد مربوط به مسمومیت با مونوکسید کربن بوده است.

اورژانس ۱۱۵ کردستان دارای ۶۴ پایگاه شهری و جاده‌ای، یک پایگاه اورژانس هوایی و یک اتوبوس آمبولانس است.

بیشتر بخوانید

هفتمین پایگاه فوریت‌های پزشکی سنندج آغاز به‌کار کرد

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می‌شود.

همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه‌ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.