آبادان - ایرنا - رییس فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی گفت: ۹۰۰ ورزشکار، داور و مربی در قالب ۲۷ تیم منتخب فوتبال دانش‌آموزی از سراسر کشور در آبادان حضور پیدا می‌کنند.

حسین بابویی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و با حمایت وزیر آموزش و پرورش بعد از سه سال از فراگیری کرونا مسابقات انتخابی تیم ملی زیر ۱۸ سال دانش‌آموزی فوتبال در آبادان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: پذیرش تیم‌های منتخب بزرگترین رویداد مسابقات فوتبال دانش‌آموزی از سراسر کشور در آبادان آغاز شده است و این مسابقات از امروز به مدت ۱۰ روز برگزار می‌شوند.

بابویی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات در سالن سرپوشیده ۱۷ شهریور آبادان برگزار می‌شود، بیان کرد: مقدمات حضور یک تیم‌ فوتبال از برزیل و یک تیم از بصره عراق به عنوان تیم‌های ویژه این رقابت‌ها اندیشیده شده است که در روزهای پایانی مسابقات وارد آبادان شده و با قهرمان این رقابت ها دیدار خواهند کرد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی گفت: تیم‌های شرکت کننده در سه گروه چهار تیمی و پنج گروه سه تیمی با هم به رقابت می‌پردازند.

وی افزود:برگزاری این مسابقات نقش تعیین کننده‌ای در انتخاب تیم ملی دانش آموزی برای شرکت در مسابقات جهانی در سال آینده است.