مشهد-ایرنا-رییس هیات دو و میدانی خراسان رضوی گفت: به دلیل تغییر سبک زندگی مردم در سال‌های اخیر، گرایش به این رشته ورزشی در این استان کاهش یافته است که باید با فرهنگ سازی، مزیت های این رشته ورزشی بیشتر برای مردم بازگو شود.

رضا امین زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، آموزش و پرورش را نقطه آغاز فرایند فرهنگ سازی دانست و افزود: در این راستا باید مربیانی در حوزه آموزش و پرورش تربیت شوند که بتوان با کمک آنها، استعدادها را شناسایی و به سمت ورزش قهرمانی هدایت کرد. از این رو تفاهمنامه هایی با همین مضامین به امضا رسیده است.

رییس هیات دو و میدانی خراسان رضوی گفت: دو و میدانی، رشته ای زود بازده است که اگر به طور مطلوب بر آن تمرکز شود، به راحتی می توان استعداد هایی نابی را کشف کرد.

امین زاده افزود: این رشته ورزشی با حداقل امکانات می تواند، افتخارات زیادی را برای ورزش کشور و استان به ارمغان آورد به عنوان نمونه مرحوم باغبان باشی در گذشته و حسن تفتیان در حال حاضر، موفق به کسب مدال هایی در سطح کشور و جهان شده اند.

وی زیر ساخت های رشته دو و میدانی خراسان رضوی را مطلوب توصیف و اضافه کرد: دو و میدانی خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌ها از شرایط بهتری برخوردار است و هم اکنون در مشهد سالن مرحوم باغبان باشی و مجموعه آستان قدس رضوی فعال است و در شهرستان های درگز، سبزوار و تربت حیدریه نیز شرایط مناسبی وجود دارد. علاوه بر آن پیست تارتار اختصاصی بانوان کوثر نیز به زودی در مشهد به بهره برداری خواهد رسید.

رییس هیات دو و میدانی خراسان رضوی با اشاره به ورود کمرنگ ورزشکاران به این رشته گفت: زمانی که فردی تصمیم ورود بر ورزش را اتخاذ می‌کند ۲ هدف شهرت و ثروت را دنبال می‌کند و در دو و میدانی تعداد اندکی هستند که به این اهداف دست می‌یابند، به همین دلیل انگیزه افراد برای ورود به این رشته کمرنگ می‌شود.

امین زاده افزود: برای معرفی این رشته علاوه بر این که باید در پی منابع درآمدی پایدار باشیم باید ورزشکاران و مربیان را از لحاظ معیشتی تامین کنیم.

وی در خصوص برنامه ۱۴۰۲ این هیات گفت: برای دستیابی به مقام های جهانی از ورزشکاران ملی پوش استان از جمله حسن تفتیان، ستایش و پریسا امینی، ریحانه دستاوردان و سجاد آقایی و دیگر جوانان با استعداد، حمایت های ویژه ای خواهد شد.

امین زاده با بیان این که بیش از ۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در این رشته ورزشی فعالیت می کنند گفت: رشته ورزشی دو و میدانی، اساس تمامی ورزش هاست از این رو حمایت از آن می تواند کمک حال دیگر رشته های ورزشی نیز باشد.