به گزارش ایرنا پایگاه خبری اداره کل راه و شهرسازی اصفهان، به نقل از علیرضا قاریقرآن افزود: راههای روستایی استان اصفهان پس از انقلاب اسلامی با پیشرفت ۳۱۱ درصدی، از یکهزار و ۴۴۰ کیلومتر به پنج هزار و ۹۲۱ کیلومتر رسیده است.
وی با اشاره به پیشرفتهای قابل توجه شبکه راهی استان اصفهان پس از انقلاب اسلامی، ادامه داد: طول راههای استان اصفهان قبل انقلاب اسلامی، یکهزار و ۳۰۰ کیلومتر بود که در این سالها با تلاشهای بهعمل آمده و با پیشرفت ۸۰۰ درصدی به ۱۱ هزار و ۷۰۲ کیلومتر رسیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: طول آزادراههای این استان پیش از انقلاب ۳۰ کیلومتر بود که با پیشرفت هزار و ۵۰۰ درصدی در زمان حاضر به ۴۸۰ کیلومتر و طول بزرگراههای استان اصفهان پیش از انقلاب ۹۰ کیلومتر بود که در این سالها با پیشرفت ۲ هزار و ۳۳۵ درصدی به ۲ هزار و ۱۹۲ کیلومتر رسیده است.
وی با اشاره به پیشرفتهای قابل توجه حوزه راهسازی در ۴۴ سالِ گذشته،افزود: استان اصفهان با مساحت تقریبی ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع ۶.۵ درصد خاک کشور را داراست که ۲۵ هزار کیلومتر راه همسنگ، همجواری با ۹ استان و دارا بودن ۱۱۴ شهر همگی نشان از اهمیت بسیار بالای این استان در زمینه حمل و نقل و حوزه شهری است.
قاریقرآن با بیان اینکه این استان ۱۰ درصد حمل بار کشور را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: راههای استان اصفهان همواره نیازمند توجه ویژهای است و اداره کل راه و شهرسازی استان نیز در حوزه مهندسی و ساخت به منظور ایجاد تردد ایمن و رفع نقاط حادثه خیز، تبدیل و ارتقا محورهای موجود از راههای اصلی به بزرگراهی را بهعنوان یکی از اولویت های کاری قرار داده است.
وی بیان کرد: اصفهان قلب تپنده و پیوند دهنده کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق کشور محسوب میشود و راههای این استان به عنوان چهار راه حمل و نقل کشور از تردد بالایی برخوردار است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با تلاشهای بهعمل آمده در زمان حاضر نیز ۶۰ کیلومتر راه در این استان با هزینه یکهزار و ۷۷۱ میلیارد ریال آماده بهره برداری شده است.