شهرری- ایرنا- معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان کل کشور گفت: اکنون در سطح کشور بیش از ۱۵۰ هزار پرونده سرپرستی افراد مهجور، ایتام و نیازمندان را داریم که دادستان ها مسائل آنها را از جهت سرپرستی امور و تعیین و نصب قیم دنبال می کنند.

غلامعباس ترکی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مراسم توزیع پنج هزار بسته غذایی و معیشتی در بین محرومان جنوب کشور در جنوب شهر تهران افزود: یکی از آسیب هایی که در کشور وجود دارد و سر منشا همه آسیب ها به شمار می آید بیکاری است که باید کمک کرد تا سازمان های خیریه برای اشتغالزایی نیازمندان وارد میدان شوند.

وی یادآورشد: باید با کمک واحدهای خیریه و سازمان های مردم نهاد اشتغال پایدار ایجاد کرد و تحقق آن نیازمند شناسایی ظرفیت آنها و مهارت افزایی در میان مددجویان است.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت: از ظرفیت خیریه ها برای مهارت افزایی و کمک به زندانیان باید استفاده کرد تا علاوه بر اشتغال در زندان، مدد جویان پس از آزادی بتوانند بدون مشکل معیشت در جامعه زندگی کنند.

ترکی اظهار داشت: باید به نهادهای خیریه و امدادی برای اشتغالزایی که سرمنشا تمامی آسیب های کشور است کمک کرد.

دادستانها، پدر معنوی افراد بی سرپرست

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان کل کشور گفت: یکی از وظایف اصلی دادستانی کل و دادستان ها در سراسر کشور پیگیری امور سرپرستی و امور حسبی است و اکنون در سطح کشور بیش از ۱۵۰ هزار پرونده افراد مهجور، ایتام و نیازمندان را داریم که دادستان ها مسائل آنها را از جهت سرپرستی امور و تعیین و نصب قیم دنبال می کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکید دادستان کل این است که دادستان ها علاوه بر مباحث مالی، به مسائل اجتماعی، فرهنگی و حمایت های قضایی از ایتام و افراد بی سرپرست هم توجه لازم را داشته باشند، ما وظیفه داریم به عنوان پدر معنوی افراد بی سرپرست، که حمایت های اجتماعی و قضایی را نسبت به ایتام و تحت سرپرست ایفا کنیم.

ترکی ادامه داد: به تازگی تفاهم نامه ای با کمیته امداد در زمینه استعدادیابی ایتام و افراد تحت پوشش، حمایت از آنها، کمک به تسریع در اعسار آنها و رفع سایر مباحث منعقد کرده ایم و در صدد هستیم این تفاهم نامه را به همه تشکل های خیریه و امداد رسان کشور تسری دهیم.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت: امروز بنیاد آبشار عاطفه ها اقدام بسیار ارزشمندی را انجام داد و برای افراد نیازمند بیش از ۵۰۰ جهیزیه و پنج هزار بسته حمایتی برای برای نیازمندان تهیه کرده اند، علاوه بر اینکه دیدگاه های قوه قضاییه و دادستان کل را برای حمایت از این تشکل ها اعلام کردیم، درخواست داریم اگر موانعی پیش روی این نهادها وجود دارد بتوانیم در دادستانی کل حل کنیم.