تهران - ایرنا - مسکو حمله های هوایی رژیم صهیونیستی به دمشق پایتخت سوریه و حومه آن را نقض آشکار قانون بین المللی توسط تل آویو خواند و به شدت محکوم کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک؛ ارتش سوریه اعلام کرده است که در حمله جنگنده های نیروی هوایی اسرائیل به دمشق و نواحی اطراف آن، دستکم پنج تن جان خود را از دست داده اند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: ما به شدت کاربرد بی رحمانه زور توسط اسرائیل را که نقض فاحش قوانین بین المللی است، محکوم کرده و از اسرائیل می خواهیم تحریکات مسلحانه را علیه سوریه متوقف کرده و از اقداماتی که ممکن است پیامدهای خطرناکی برای سراسر این منطقه داشته باشد، خودداری کند.

بمب افکن‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (یکشنبه) چندین منطقه مسکونی و نظامی در داخل و اطراف دمشق پایتخت سوریه را هدف قرار دادند که در اثر آن شماری از مردم و نظامیان سوری به شهادت رسیدند. پدافند هوایی و موشکی ارتش سوریه چندین راکت را رهگیری و سرنگون کرده اند.

براساس این گزارش، این حملات به محله های مسکونی سوریه هم زمان با اعزام امدادگران، کارکنان درمانی و کمک های انسانی از روسیه و دیگر کشورها به سوریه در پی زمین لرزه های ویرانگر هفته گذشته در این کشور عربی رخ داده است.