زنجان - ایرنا –معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با توجه به بارش سنگین برف در چند روز گذشته، اغلب راه‌های روستایی استان مسدود شده بود که با تلاش راهداران بازگشایی شد.

هادی نظری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر در آزادراه زنجان -قزوین و سلطانیه- خدابنده- همدان بارش پراکنده برف و در مسیرهای زنجان-دندی- تخت سلیمان و ابهر-خدابنده کولاک مقطعی گزارش شده است.

وی اضافه کرد: با وجود بارش‌های پراکنده‌ برف در استان و وزش باد شدید به خصوص در گردنه‌های استان، تردد در کلیه مسیرها به صورت روان جریان دارد.

این مسوول با تاکید بر اینکه تردد در مسیرهای کوهستانی با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است، افزود: پدیده بارش های پراکنده همراه با مه‌گرفتگی و کاهش دید افقی در محورهای زنجان- طارم و زنجان- تهم -چورزق وجود دارد که بهتر است رانندگان از سفرهای غیر ضروری در این مسیرها خودداری کنند.

به گفته نظری، گروه راهداری در گردنه های کوهستانی و سخت گذر استان به صورت شبانه روزی حضور دارند و به مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات می‌دهند.

هم اکنون ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه ترددشمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.