ساری- ایرنا- استاندار مازندران با بیان این که دیپلماسی متوازن ، منطقه گرایی و توسعه دیپلماسی اقتصادی سه اصل مهم در دولت سیزدهم است، گفت: زمینه و فرصت جبران عقب افتادگی اقتصادی با همکاری تجاری کشورهای منطقه برای استان فراهم شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی پور عصر پنجشنبه در هفتمین همایش فرصت سرمایه گذاری شهرستان های آمل ، محمودآباد و نور در محل دانشگاه شمال در آمل با بیان این که دولت مردمی سیزدهم ریل گذاری روابط بین الملل را تغییر داده است، یعنی روابط بین الملل با اروپا که کلید آن در دست آمریکا است را به کشورهای همسایه تغییر داد، افزود: دیپلماسی متوازن دولت سیزدهم یعنی علاوه بر حفظ ارتباط با غربی ها ، با کشورهای همسایه و شرق نیز روابط ایجاد کنیم.

وی با بیان این که دیپلماسی متوزان ، منطقه گرایی و توسعه دیپلماسی اقتصادی سه اصل مهم در دولت سیزدهم است، تصریح کرد: به همین دلیل اگر مازندران براساس این سه اصل راهبردی دولت برنامه ریزی نکند، عقب خواهد افتاد ، باید مازندران را برای این شرایط آماده کنیم .

استاندار مازندران با بیان اینکه تجارت آزاد را با کشورهای cis را دولت سیزدهم آغاز کرد و مازندران با کشورهای همسایه حاشیه دریای خزر باید به عنوان نقش کریدور شمال – جنوب به درستی عمل کند، گفت: کشور چین در سفر رییس جمهور فرش قرمز را با حضور تمامی مسوولان ودست اندرکاران کشورش در استقبال از دکتر رئیسی عملیاتی کرد، این یعنی اقتدار ایران اسلامی در دنیا .

مردم مدیرانی را که نتوانند این مشکلات را حل و فصل کنند کنار می زنند

حسینی پور افزود: برخی از مدیران آنقدر خمود و خواب هستند ، که حتی داد هم می زنیم نمی توانیم بیدارشان کنیم، یقین کنید مردم مدیرانی را که نتوانند این مشکلات را حل و فصل کنند کنار می زنند.

وی با اظهار این که مردم امروز علاوه بر کمک ، نظارت نیز می کنند، بیان کرد: هر کجا مردم بودند ، کشور پیشرفت و توسعه پیدا کرده است، مردم در ۲۲بهمن دهه فجر امسال غروری بی نظیر برای نظام جمهوری اسلامی درست کردند.

نماینده عالی دولت در استان مازندران با بیان این که مردم استان در ۲۲ بهمن امسال با ۴۰ درصد حضور بیشتر در این حماسه مشارکت کردند، ادامه داد: بصریت مردم این است که مدیرانی که کار نکنند کنار می زنند.

حسینی پور با بیان این که امت و امام دو موضوع مهم در نظام جمهوری اسلامی است ، افزود: امروز مردم حساب مسوول بی لیاقت را با نظام جدا کردند ، اگر کم وکاستی است بر ماست، صبر مردم به انتها رسیده است، اگر سیستم اداری را متنساب با نیاز مردم درست نکنیم، ادامه کار این مسوولان سخت است.

اشتغال و درآمد نیاز امروز مردم است

وی ادامه داد: نیاز امروز مردم ایجاد اشتغال است، خانواده امروز و جامعه ما نمی پذیرد که فرزندش بیکار باشد، فرزندی که دارای تحصیلات عالیه نیز است.

استاندار مازندران گفت: سرمایه گذاران بدانند اقدامات خوبی طی سال های پس از انقلاب افتاده است، اما کافی نیست، چراکه سرعت تحولات بالا است و مازندران باید با سرعت تحولات دنیا حرکت کند.

حسینی پور بیان کرد: متاسفانه از صنایع مادر در مازندران محروم شدیم، این اشکال است با همت همه نمایندگان ، نخبگان و مسوولان در تلاش ایجاد ۲ صنایع مادر در استان هستیم.

وی با تاکید بر این که هر شهرستان مازندران برای کشور نگین توسعه و شکوفایی اقتصادی است، افزود: ورودی مسافران به هر شهرستان این استان چشم گیر است، اما سوال این است که برای ۲ ساعت توقف مسافران در محورهای مواصلاتی استان از جمله هراز چه کردیم؟

بخش خصوصی خط مقدم جبهه اقتصادی دولت سیزدهم

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این که امروز بخش خصوصی در خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی کشور قرار گرفته است، گفت: هر کسی در مسیر تولید کشور کار می کند، در خط رهبری و در خط نظام جمهوری اسلامی است، من به عنوان نماینده عالی دولت در استان اعلام می کنم هر کسی که با ایجاد شغل برای افزایش درآمد در این استان فعالیت کند، دستش را می بوسم.

حسینی پور ادامه داد: مقابله با آمریکا صرفا در شعار نیست ، بلکه اگر کسی امروز بتواند حتی ۱۰ شغل ایجاد کند در مبارزه با آمریکا است.

وی با بیان این که تمام اهداف جریان فاسد استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران از بین بردن امید مردم است، گفت: امید هم با کار و اشتغال و درآمد ایجاد می شود ، با حرف امید به وجود نمی آید ، پس از تولید کنندگان باید تقدیر کرد که در شرایط سخت امروز کار می کنند ، تاکید می کنم کارشان اصلا قیمت ندارد.

وی به برگزاری هفتمین همایش فرصت های سرمایه گذاری در مازندران اشاره کرد و ادامه داد: دنیا در حال تحولات بسیار مهمی است ، هژمونی اقتصادی دنیا متحول شده است، نظمی در دهه گذشته در دنیا که آمریکا کدخدای عالم است، تغییر کرد ، امروز جریان هژمونی اقتصادی آمریکا شکسته شده است، اروپاییان بازوی حمایتی در بعضی از کرسی ها برای آمریکا هستند ، چراکه اگر آمریکا دست از اروپا بردارد ، این کشورهای غربی چیزی ندارند.

استاندار مازندران بیان کرد: از طرفی روسیه هم به لحاظ اقتصادی و سیاسی گفتمان جهانی را در مقابله با آمریکا ندارد، اگرچه کشور چین در مقوله اقتصادی تنه به تنه آمریکا در حال حرکت است اما هنوز نتواسنت به آمریکا برسد.

حسینی پور از نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از ابرقدرت های امروز دنیا نام برد و گفت: ایران توانسته ملت های بسیاری از کشورها را جذب کند و این اعتراف شخصیت های سیاسی آمریکاییان است.

وی با بیان این که در۴۰ سال گذشته همه روش ها علیه ایران از سوی آمریکا بکار گرفته شده است، اما نتوانستند راهبردی را در براندازی جمهوری اسلامی عملیاتی کنند، افزود: این که پهپاد جمهوری اسلامی ایران در قدرت جهان تعیین کننده شده است، اعتراف امروز آمریکا است.

مازندران در نقش غذایی به اقتدار غذایی کشور تبدیل شده است

استاندار مازندران، کشاورزی استان را اولویت تمامی فعالیت های اقتصادی دانست و گفت: تغییر نگاه در ۶ ماهه امسال در کشور سبب شد تا ۸۴درصد صادرات به آذربایجان افزایش بیابد ،۳۱ درصد صادرات به روسیه بیشتر شد و ریل گذاری صادرات از بندر جنوب به شمال به خصوص در بندر امیرآباد رسیده است، پس اگر مازندران نتواند از این فرصت استفاده کند، عقب افتادگی دوچندان خواهد شد.

حسینی پور با بیان این که حداقل ۱۰۰ کشتی برای تبادل تجارت با کشورهای منطقه در مازندران نیاز است، افزود: علاوه بر کشتی های تجاری باید کشتی های تفریحی و گردشگری را نیز رونق دهیم، از طرفی مازندران را باید برای رسیدن به منطقه آزاد آماده کنیم.

وی با بیان اینکه ایجاد ترانزیت سبز، همکاری حمل و نقل و تعرفه گمرگی از موضوع های مهم در توسعه اقتصادی در مازندران است، اظهارکرد: اکنون با کمک دولت توافق های تجاری در کریدور شمال جنوب بین کشورها در حال تبدیل به قانون شدن است، این یعنی مازندران می تواند با کشورهای cis همکاری بیشتری داشته باشد ، اکنون مازندران با ۷۵۶کیلومتر مربع وسعت فقط چهار درصد تولید ناخالص کشور را دارد و این وضعیت خوبی نیست.

سیستم اداری در مازندران باید تغییر کند

استاندار مازندران با بیان این که باید فرایندها را در استان تغییر دهیم، یعنی انقلاب در سیستم اداری استان نیاز است ، گفت: باید از روش های سنتی رها شویم و به نخبگان وجوانان میدان دهیم.

حسینی پور افزود: روش مدیریتی جدید یعنی سرمایه گذار با احساس حداکثری امنیت به استان بیاید ، اگر این اتفاق افتاده است، یعنی به این روش مدیریتی رسیدیم.

وی با اظهار این که در یکسال گذشته مازندران اولین استان کشور است که توانسته هفت هزار میلیارد تومان با کشور چین در قالب فاینانس سرمایه گذاری در زیر ساخت برق را عملیاتی کند، گفت: برای توسعه صنعت، گردشگری و کشاورزی مازندران باید زیر ساخت برق، ریل ، کشتیرانی را توسعه دهیم.

وی تاکید کرد که دبیرخانه های فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان های مازندران باید ظرف یک ماه مجوز سرمایه گذاری صادر کند.