رشت - ایرنا - امام جمعه رشت گفت: پروژه اتصال راه‌آهن رشت به بندرانزلی باید با سرعت بیشتری پیگیری و انجام شود چون با اتصال راه‌آهن رشت به بندرانزلی می‌توانیم با بازارهای کشورهای بیشتری به خصوص اروپای شرقی ارتباط برقرار کنیم.

به گزارش ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه در جمع نمازگزاران در مصلی رشت اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر ایجاد تولید تاکید زیادی دارند و باید شرایط تولید در همه بخش‌ها با رویکرد صادرات فراهم و تقویت شود و در این میان یکی از مسیرهای صادرات تولید داخلی؛ استان گیلان و تکمیل مسیر ریلی آن است که با اتمام پروژه اتصال راه‌آهن رشت به بندرانزلی این امرقوت می گیرد.

وی افزود: همچنین عضویت ایران در سازمان اقتصادی شانگهای و ارتباط خوب با سایر کشورها، این شرایط را فراهم کرده که در صورت تولید مناسب، بازار برای ارایه این تولیدات وجود دارد و به همین دلیل مسئولان در بخش افزایش تولیدات و ارتقا کیفیت باید بیشتر کار کنند و به حساسیتها و تاکیدات مقام معظم رهبری در امر تولید نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: همچنین مسئولان ما باید از وجود نخبگان بیشتر بهره ببرند، از سوی دیگر باید اشتغال را جدی بگیریم و در پی آن ازدواج جوانان را تسهیل کنیم و به فرهنگ عمومی کشور توجه ویژه شود و در برپایی نشاط مشروع در جامعه نیز کوشا باشیم و مسئولان باید زمینه این نوع نشاط را فراهم کنند.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه حدود پنج هزار مرکز دانش بینان در کشور وجود دارد که این مراکز باعث رشد و شکوفایی بیشتر کشور می‌شود از اینرو مسئولان و دولتمردان نیز باید به مراکز دانش بنیان نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند تا شاهد رشد بیشتر در بخشهای مختلف باشیم.

امام جمعه رشت در ادامه با هشدار به برخی از مدیران بیان کرد: حرمت مردم باید در ادارات حفظ شود اما متاسفانه اخباری مبتنی بر برخورد بد برخی از مدیران را می‌شنویم که این نوع رفتارها زیبنده نظام جمهوری اسلامی و مردم ما نیست و باید مدیران ما جهادی عمل کنند و مردمی باشند.

آیت الله فلاحتی خاطرنشان کرد: همپنین برخی از افراد با هزینه های مختلف قصد دارند که به پست و منصب رسیده و جایگاهی در میان مدیران اسلامی کسب کنند. حال آنکه کسانی که با پول می خواهند بر مسندی تکیه زنند، به هیچ وجه برای جامعه اسلامی ما مناسب نیستند و نباید چنین زمینه سوء استفاده ای برای آنان فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه خطبه‌های نمازجمعه رشت با اشاره به سالروز مبعث نبی مکرم اسلام محمد مصطفی (ص) هم گفت: انقلاب اسلامی ما شعله‌ای از بعثت بزرگ پیامبر(ص) بود و هیچ انقلابی به اندازه انقلاب اسلامی ایران برای نسل بشر تاثیرگذار نبوده چون انقلاب اسلامی ما تحول بزرگی را در جهان ایجاد کرد.

وی به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز اشاره کرد و افزود: راهپیمایی امسال با سال‌های گذشته قابل قیاس نیست و این را نیز دشمنان این ملت و نظام هم اظهار کردند و حضور پرشور نوجوانان و جوانان در این راهپیمایی قابل تامل است.

وی عنوان کرد: دشمنان نوجوانان و جوانان ما را نشانه گرفته بودند اما مردم ما به خصوص این قشر از جامعه ثابت کردند که فضای مجازی روی آنان تاثیرگذار نیست و پای انقلاب و آرمان‌های آن ایستاده‌اند.

امام جمعه رشت همچنین به زلزله ترکیه و سوریه نیز اشاره و بیان کرد: این زلزله نشان داد که جان انسان برای سازمان‌های جهانی و جهان غرب ارزشی ندارد چون ۸۰ کشور برای کمک به ترکیه اعلام آمادگی نمودند اما فقط ۱۲ کشور به سوریه کمک کردند و این در حالی است که حتی آمریکا نیز برخی از کشورها را تهدید کرد که به سوریه کمک‌رسانی نکنند.

آیت الله فلاحتی در خاتمه خاطرنشان کرد: گرچه خرابی و کشته شدگان زلزله ترکیه بیشتر بود اما سازمان‌های جهانی و غرب به خوبی نشان دادند که چه معیاری دارند و متاسفانه ملت‌های این کشورها نیز تحت ظلم و سیاست‌های غلط حاکمان و دولتمردان خود هستند.

یک از کارشناسان سیاسی گیلان در سخنان خطبه های پیش از نمازجمعه رشت گفت: هدف دشمنان ایجاد فساد مالی و اخلاقی و همچنین بی حجابی در جامعه است.

 محسن نیازمند اظهار کرد: یکی از اهداف مهم دشمنان، ایجاد فساد مالی و اخلاقی بین مسئولان و جوانان است که با راه اندازی شبکه های مختلف ماهواره ای و همچنین در فضای مجازی قصد فساد مالی و اخلاقی را در جامعه دارند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در اندلس 500 سال مسلمانان حاکم بودند و دانشمندان بزرگی پرورش یافتند اما پس از شکست سخت کلیسا، آنان تصمیم گرفتند که فساد مالی و اخلاقی را در جامعه به خصوص بین مدیران را ترویج دهند که در نهایت نیز موفق شدند.

این کارشناس سیاسی اضافه کرد: در برهه کنونی نیز پیچیدگی فتنه های دشمنان برای انحراف انقلاب است و همچنین در چند ماه اخیر نیز شاهد هستیم که آنان قصد دارند که تقابل دو قطبی را در ایران به وجود بیاورند تا عرصه برای نیروهای ارزشی انقلاب تنگ شود.

وی بیان کرد: کم کردن حیا، عفت و غیرت نیز دیگر هدف دشمنان است که در این راستا بی حجابی را ترویح می کنند و با استفاده از ابزارها و تبلیغات مختلف می خواهند بی حجابی را در ایران ترویج دهند.

نیازمند خاطرنشان کرد: مسئولات و مردم ما باید در این بخش هوشیار باشند چون از یک سو باید در مفهوم حیا و غیرت بیشتر کار کنیم و همچنین با کارهای فرهنگی و اجتماعی با ترفندهای دشمنان مبارزه کنیم و با عوامل این فتنه ها نیز برخورد شود.

این کارشناس سیاسی با انتقاد از میزان کم بودن فرزندآوری در کشور اظهار کرد: متاسفانه امسال کمترین میزان تولد را در دهه اخیر در کشور را شاهدیم که این نیز یکی از فتنه های دشمنان است.

نیازمند گفت: گرچه عنوان می شود که مشکلات مالی و اقتصادی در کاهش فرزندآوری تاثیر دارد اما مهمترین عامل, مشکل فرهنگی و مشکل سبک زندگی است که این امر نیز یکی از طراحی دشمنان است.