۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۳۵
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85022719
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موفقیت در زندگی خانوادگی موجب رشد فرد در جامعه می‌شود

رشت- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه زن و مرد باید یکدیگر را درک کنند، گفت: در جامعه تنش‌های گفتمانی، سیاسی و اجتماعی مختلف وجود دارد و انسانی در جامعه موفق خواهد بود که در خانه و زندگی فردی موفق باشد.

آیت‌الله رسول فلاحتی روز سه شنبه در مراسم ازدواج دانشجویی در رشت با اشاره به تشرف جمعی از این دانشجویان با بارگاه منور رضوی تاکید کرد: زوجینی که عازم مشهدالرضا(ع) هستند، کنار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) عهد کنند که‌ در مسیر اهل‌بیت و آرمان‌های الهی و باورهایشان استوار بمانند.
نماینده ولی‌فقیه در گیلان تصریح کرد: زندگی مشترک ممکن است گاهی مواقع با فراز و نشیب‌هایی همراه باشد و علل و عوامل مختلف منجر به بدخلقی و بروز مشکلاتی در زندگی شان شود اما زن و مرد همیشه تلاش کنند عصبانیت خود را کنترل کرد و با یکدیگر خلق خوش و مهربانانه رفتار نمایند.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه زوج‌های جوان سعی کنند زندگی‌شان همراه با معنویت باشد، افزود: زندگی که همراه با معنویت نباشد، آن زندگی پر از فراز و نشیب خواهد بود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه زن و مرد باید یکدیگر را درک کنند، خاطرنشان کرد: درک متقابل از جمله مسائلی است که در علوم روانشناسی هم تاکید شده است و ۲ انسان در زندگی فردی و شخصی اگر یکدیگر را درک نکنند در زندگی اجتماعی هم موفق نخواهند بود چراکه در جامعه تنش‌های گفتمانی، سیاسی و اجتماعی وجود دارد و انسانی در جامعه موفق خواهد بود که در خانه فردی موفق باشد.
امام جمعه رشت به تبعات منفی خودبرتربینی و لزوم دوری از این خصیصه توسط زوجین اشاره و بیان کرد: گاهی مواقع زوج‌ها ممکن است از دو فرهنگ و اهل سایر استان‌ها با آداب و رسوم مختلف باشند اما سعی کنند که شیوه‌ و آداب و رسوم مختلف در زندگی‌شان خللی ایجاد نکند.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان داشتن نظم در زندگی یکی از راز و رمزهای تعالی و رشد انسان دانست و افزود: در تمام رفتارهای انسان باید نظم وجود داشته باشد چراکه نظم رمز موفقیت انسان است.
آیت‌الله فلاحتی خطاب به نوعروسان و تازه دامادها گفت: به پدر و مادر و استادان خود احترام بگذارید و بدانید هر کسی به استادش احترام بگذارد خداوند به عمر، مال و علمش برکت خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha