ساری – ایرنا - مازندران، دیار علویان ، در خجسته سالروز بعثت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) سراسر غرق در شادی و شعف است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با فرا رسیدن ۲۷ رجب، سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام، دیار علویان غرق در نور و جشن و شادی شد و مردم این استان با برگزاری آیین‌های مختلف این عید بزرگ مسلمانان را گرامی داشتند.

مردم ولایتمدار مازندران در این عید بزرگ با چراغانی سردرب منازل و اماکن عمومی ، خیابان ها و معابر ، پخش کردن شیرینی و شکلات ، عید مبعث پیامبر گرانقدر اسلام ، حضرت محمد مصطفی (ص) را جشن گرفتند.

مردم مازندران در شب عید مبعث نیز با حضور در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری، مبعث میامبر اکرم (ص) عید بزرگ مسلمانان را به یکدیگر تبریک گفتند.

در مرکز استان مازندران نیز مردم شهر ساری در سالروز بعثت میامبر اکرم (ص) با شرکت در آیینی که در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه ساری برگزار شد، این عید بزرگ مسلمانان را جشن گرفتند و برای یکدیگر آرزوی صحت و سلامتی کردند.

مردم مومن و ولایتمدار مازندران در مناطق مختلف شهر و روستا، با آذین بندی مساجد، حسینیه ها، خیابان ها و معابر عمومی با برگزاری مراسم های مختلف و پخش شیرینی و شکلات مبعث را گرامی داشتند.

ایستگاه‌های صلواتی نیز در سطح استان برپا شده است و دست اندرکاران آن با پخش شربت و شیرینی این جشن را به مردم تبریک می‌گویند.

اصناف و بازاریان نیز با چراغانی و آذین بندی کردن محوطه بازار و خیابان‌ها و برافراشتن پرچم‌های رنگی مزین به نام مبارک محمد(ص) بخشی از عشق، ارادت و دلبستگی خود را به رسول اکرم(ص) و خاندان پاکش ابراز داشتند.

بقاع متبرکه و امامزادگان مازندران نیز به محلی برای پخش شیرینی و نذورات مردم مسلمان و شهید پرور این استان تبدیل شده است.

عید مبعث ، عیدی است که در آن بانگ وحی در غار حرا طنین انداز شد تا پیامبر رحمت و مهربانی ، راه سعادت و کمال را به بشریت نشان دهند ، پیامبری که بر اساس نص صریح کلام وحی ، برای به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث شدند.

پیامبر رحمت للعالمین ، مبعوث شدند تا جهل ، نادانی و خرافات را از جامعه بزادیند و بشریت را به سوی کمال و قرب الهی راهنمایی کنند و چشم جهانیان به وحی الهی گشوده شود.

اخلاق نیکو ، مهربانی ، صله رحم و فرو بردن خشم از ویژگی های رسول اکرم (ص) است و بشریت باید از این رفتار نیکو و خردمندانه الگو بگیرد تا به قرب الهی برسد.

اسلام همان نور ، روشنای و هدایت در این روز بزرگ نمایان شد و رسول خوبی ها و مهربانی ها و شفقت ، این وظیفه مهم و خطیر را به دوش کشیدند تا بشریت را به سعادت و کمال برسانند.