سنندج- ایرنا- مسابقات قهرمانی کراس‌فیت کردستان به میزبانی سقز با مشخص شدن نفرات به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسابقات انتخابی کراسفیت کردستان با حضور نمایندگانی از شهرستان های مختلف استان در سالن کراس‌فیت «سون باکس» سقز با مشخص شدن نفرات به کار خود پایان داد.

در پایان این مسابقات، ارسلان گنجی از قروه مقام نخست و نشان طلای این مسابقات را از آن خود کرد، کیان فتح‌اللهی و حیدر فتاحی هر دو از بانه به ترتیب عناوین دوم و سوم این مسابقات را به دست آوردند.

نفرات برتر این دوره از مسابقات به عنوان نماینده کردستان به رقابت‌های قهرمانی کشور اعزام خواهند شد.

رشته ورزشی «کراس فیت» به تازگی از مجموعه رشته‌های زیرمجموعه هیات ورزش‌های همگانی جدا شده و زیر نظر هیات وزنه‌برداری فعالیت خود را ادامه می دهد.

کراس فیت یک رشته ورزشی همه جانبه است و تمام ابعاد ورزشی را در بر می‌گیرد. هدف از خلق این رشته ورزشی، افزایش توانایی کلی بدن مثل قدرت تحمل، استقامت، انعطاف‌پذیری، سرعت، هماهنگی و تعادل است.

درحقیقت، این ورزش ترکیبی از رشته‌های مختلف ژیمناستیک، وزنه‌برداری، تمرینات اینتروال شدت بالا، هوازی، تمرین سرعت و استقامت است.

ورزش‌ها شدید و کوتاه هستند و پنج تا ۱۵ دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد.

ورزش‌های کراس فیت از انواع ورزش‌های انفجاری هستند که به شکل مداری انجام می‌شود و استراحت بین آن‌ها بسیار کوتاه است. تمرینات عمده کراس فیت تمریناتی برای سرتاسر بدن است که شامل فشاردادن، کشیدن، دویدن، پاروزدن و چمباتمه زدن زیر وزنه است.