۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85031451
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رییس هیات دوومیدانی کردستان انتخاب شد

۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۳۸
کد خبر: 85031451
رییس هیات دوومیدانی کردستان انتخاب شد

سنندج- ایرنا- "داریوش مهدوی" تنها داوطلب ریاست هیات دوومیدانی کردستان، با کسب ۱۷ رای از ۱۷ رای دریافتی، به عنوان رییس این هیات انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انتخابات مجمع دوومیدانی کردستان روز چهارشنبه با حضور رییس فدارسیون دوومیدانی در سندج برگزار شد.

رییس فدراسیون دوومیدانی کشور در این مجمع اظهار کرد: خدمت در عرصه ورزش کمتر از عبادت نیست و می تواند در حفظ و حراست از آسیب‌های اجتماعی موثر باشد.

هاشم صیامی با اشاره به لزوم استعدادیابی در این رشته ورزشی در کردستان افزود: رشته دوومیدانی در لرستان تعطیل بود و طرح استعدادیابی چندی قبل در این استان اتفاق افتاد و یک مجموعه قوی حامی مالی پای کار آمد و به تمام مدارس نامه ای از سوی مدیرکل ورزش و جوانان ارسال و دانش آموزان( نزدیک به ۳۰۰ دانش‌آموز پسر و ۵۰۰ دانش‌آموز دختر) در قالب پویش " من پیروز هستم" اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه چنین ظرفیتی در کردستان هم وجود دارد، تاکید کرد: معلمان ورزش می توانند در ترکیب هیات دوومیدانی کمک شایانی داشته باشند.

رییس فدراسیون دوومیدانی کشور با بیان اینکه قروه، بیجار و مریوان در کردستان مستعد برگزاری لیگ‌های استانی هستند، افزود: لیگ دوومیدانی خیابانی و میدانی راه اندازی می شود.

صیامی با اشاره به اینکه در بعد مدال آوری و قهرمانی در پسران "میلاد سیار" از نخبه های ورزش کشور است، یادآور شد: در بخش دختران و پسران کردستان، چنین استعدادهایی کم نیست.

رییس هیات دوومیدانی کردستان انتخاب شد

بانوان کردستانی فعال در دوومیدانی

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم در این نشست با بیان اینکه این استان در رشته دوومیدانی در بخش‌هایی خوب است و در برخی زمینه‌ها ضعف‌هایی دارد، اظهار کرد: باید برای جبران ضعف‌ها تلاش کرد.

حامد جولایی که خود از قهرمانان دوومیدانی سالهای گذشته کشور است، افزود: رشته های دو صحرانوردی و استقامت کم کم در استان محو شد و در هیچ رده سنی در این رشته ها ورزشکار نداریم.

وی خواستار برنامه ریزی خوب برای استعدادیابی با کمک آموزش و پرورش و احیای دو همگانی با همکاری شهرداری شد و گفت: بیشتر نشانهای استان در سالهای اخیر به بانوان اختصاص دارد که نشان از فعالیت آنان در این بخش است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با تاکید بر اینکه هیات دوومیدانی باید همه رشته ها و مجموعه ها را احیا کند، افزود: زیرساخت‌های پیست دوومیدانی در دهگلان، کامیاران، بیجار و سنندج تکمیل شده است و چهار پیست تارتان در سال آینده پای کار می آید.

جولایی با بیان اینکه پیست‌های بانه، سقز و قروه هم سال آینده تکمیل می شود، از هیات دوومیدانی کردستان خواست تا پیشکسوتان را برای تقویت این رشته پای کار آورده و از تجربیات آنان برای نسل جوان استفاده کند.

وی یادآور شد: رکوردهای کردستان قابل تکرار است و با تجربه و توان پیشکسوتان و جوانان می شود به نشانهای طلایی رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با بیان اینکه این رشته در شهرهای استان تعطیل است در حالیکه در قروه و مریوان بهترین ورزشکاران را داشتیم، افزود: بیجار با ۲ هزار متر ارتفاع از سطح دریا پایگاهی برای این رشته ورزشی شود و در کردستان در حاشیه شهرها و شهرستانها جوانان مستعدی داریم که بدون حمایت به جایی نمی رسند.

در حال حاضر افزون بر ۶۴ هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده در رشته های مختلف ورزشی در کردستان فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha