کاشان - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر کاشان گفت:اعضای شورای اسلامی شهر کاشان، مبلغ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان را به عنوان بودجه سال آینده شهرداری کاشان تعیین و تصویب کردند.

به گزارش ایرنا، علی هاشمی طاهری روز یکشنبه در نشست خبری افزود: ۷۲۰ میلیارد تومان مربوط به بودجه جاری، ۸۷۳ میلیارد تومان هم بودجه عمرانی و ۲۰۰ میلیارد تومان هم اعتبار برای دیون شهرداری در سال آینده تعیین شده است.

وی اظهار کرد:بیش از هزار میلیارد تومان بدهی در شهرداری کاشان داریم،بعضی از ۱۰ سال قبل از شهرداری کاشان طلب دارند که باید این حساب ها به مرور تسویه و پرداخت شود ، هر سال بخشی از این بدهی ها پرداخت می شود و سال آینده هم ۲۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری صرف پرداخت این دیون خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر کاشان بیان کرد:بودجه شهرداری کاشان در سال آینده شامل، ۱۷۱ میلیارد تومان در بخش شهرسازی و کالبدی، ۴۳۸ میلیارد تومان در بخش محیط زیست و خدمات شهری، ۸۸ میلیارد تومان در بخش ایمنی و مدیریت بحران، ۶۵ میلیارد تومان در بخش حمل و نقل،۷۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در بخش اجتماعی و فرهنگی،۶۵ میلیارد تومان در بخش ترافیک و غیره است.

هاشمی طاهری گفت:درآمد و هزینه شهرداری بر طبق پیش بینی ها تعیین می شود،یعنی شهرداری در بخش عوارض نوسازی،صدور پروانه،کمیسیون ماده صد و غیره درآمد زایی دارد و وقتی این درآمد ها حاصل شد در سرفصل های مختلف هزینه می شود و اگر این درآمد ها تامین نشود نمی توانیم بخشی از کارهای عمرانی را اجرا کنیم.

وی افزود: پرداخت حقوق کارکنان ، توجه به فضای سبز و نظافت شهر از ضروریات کار شهرداری است و بعد از این موارد دیگر برنامه ها در اولویت قرار می گیرند.

وی اظهار کرد: وضعیت شهرداری به همکاری مردم بستگی دارد، شهرداری خودگردان است و درآمدش هم از خود شهر است ، ۴۰۰ نوع وظیفه با ارائه خدمات مختلف بر دوش شهرداری است،برای پرداخت حقوق ، آسفالت معابر و جمع آوری زباله و غیره باید از منابع درآمدی شهرداری مثل صدور پروانه،کمیسیون ماده صد و غیره تامین شود،درخواست ها از شهرداری بسیار زیاد است و مدیریت شهر با توجه به وظایفی که برای شهرداری تعیین شده، مشکل است.

رییس شورای اسلامی شهر کاشان بیان کرد:طرح زیرگذر شهید سلیمانی کاشان طبق قراردادی که در سال ۱۳۹۷ با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) منعقد شد ، باید ۷۰ درصد ملک و ۳۰درصد وجه نقد به قرارگاه از طرف شهرداری کاشان داده شود،در آن زمان متاسفانه ۸۸ قطعه زمین تفکیکی کارخانه ریسندگی و بافندگی که در توقیف سازمان تامین اجتماعی بوده به قرارگاه خاتم واگذار شد و به همین دلیل امکان انتقال املاک از طرف شهرداری به قرارگاه خاتم الانبیا وجود ندارد.

هاشمی طاهری گفت: در حال حاضر این زمین ها را نمی توانیم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) تهاتر کنیم و باید به دنبال تامین زمین در منطقه دیگری باشیم.

شهرداری کاشان ۶ معاونت، پنج منطقه و ۱۰ سازمان زیر مجموعه دارد.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، پرجمعیت‌ترین شهر اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

این شهرستان دارای نخستین تمدن یکجانشینی و شهرنشینی به قدمت محوطه باستانی سیلک (افزون بر هشت هزار سال) است و در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.