۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۲:۴۷
کد خبر: 82902448
T T
۰ نفر
شهردار كاشان بودجه 97 را شفاف اطلاع رساني كند

كاشان- ايرنا- رئيس شوراي اسلامي شهر كاشان با تاكيد بر لزوم آگاهي مردم از هزينه هاي شهري گفت: شهردار بايد محل هاي هزينه بودجه سال 1397 را تا پايان ارديبهشت امسال به صورت شفاف به اطلاع مردم برساند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، علي رسول زاده روز دوشنبه به مناسبت هفته شورا در جمع خبرنگاران بيان كرد: رقم بودجه امسال شهرداري كاشان كه بر اساس نيازسنجي در ناحيه هاي مختلف شهري به تصويب شوراي اسلامي رسيده، چهار هزار و 100 ميليارد ريال است.
وي افزود: 70 درصد بودجه امسال شهرداري كاشان عمراني و بقيه جاري است اما بر اساس قانون، طرح ها و بودجه بايد به اطلاع مردم برسد تا از تعرفه ها با خبر شوند.
رئيس شوراي اسلامي شهر كاشان در مورد بدهي هاي شهرداري نيز گفت: همه شهرداري هاي كشور داراي بدهي هستند اما بدهي شهرداري كاشان نسبت به بودجه آن زياد است.
او بخشي از مشكلات شهرداري را ناشي از شرايط اقتصادي كشور دانست و اضافه كرد: بيشتر بدهي هاي شهرداري كه رقم پائيني بوده تا 30 درصد پرداخت شده و برخي نيز به صورت تهاتر حقيقي در حال پرداخت است.
رسول زاده، پيش تر بدهي شهرداري كاشان تا پايان شهريور سال 1396 را بر اساس آمار دقيق امور مالي آن مجموعه مبلغ پنج هزار و 420 ميليارد ريال اعلام كرده بود.

** تعديل نيروهاي شهرداري يك واقعيت است
رئيس شوراي اسلامي شهر كاشان در ادامه گفت: بر اساس بخشنامه وزارت كشور به شهرداران و رئيسان شوراي اسلامي شهرها، نسبت به تعديل نيروهاي شركتي، حجمي و قراردادي (به ويژه افرادي كه در شوراي چهارم و اواخر آن جذب شدند) تاكيد شده است.
وي با اشاره به 300 ميليارد ريال ديون جاري شهرداري كاشان بيان كرد: شهردار در بودجه 97 ملزم شده تا 10 درصد از نيروهاي شهرداري را تعديل كند.
به گفته رسول زاده، بيشتر اين نيروها مانند ساير دستگاه هاي اجرايي شركتي داراي قرارداد يك ساله بودند و در دستگاه هاي ديگر نيز با پرداخت حقوق تعديل شدند.
او اضافه كرد: بر اساس ضوابطي از جمله امتيازبندي، 53 نفر شهربان، معربان و نيروي بخش نظافت براي شهرداي كاشان نيازسنجي كه بايد براي جذب آنها با شركت ها قرارداد بسته شود.
رئيس شوراي اسلامي شهر كاشان بيان كرد: نيروهاي تعديلي شهرداري در مجموع نزديك به 70 نفر است كه قرار شده 2 ماه حقوق مشروط به آنان پرداخت شود تا تدبيري براي اشتغال آنها چه در شهرداري يا جاهاي ديگر صورت گيرد.

** جزئيات كلاهبرداري يكي از كاركنان شهرداري
رئيس شوراي اسلامي شهر كاشان همچنين در مورد ماجراي كلاهبرداري يكي از كاركنان شركتي شهرداري تشريح كرد: اين فرد بين پنج تا 6 ميليارد ريال از چند نفر كلاهبرداري كرده و متواري شد.
وي افزود: اين فرد با گذاشتن وثيقه آزاد شده تا بتواند بدهي هايش را پرداخت كند.
شهرداري كاشان 6 معاونت، پنج منطقه و 9 سازمان زيرمجموعه دارد.
كاشان مركز شهرستاني به همين نام با جمعيت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله 200 كيلومتري شمال اصفهان واقع است.
6136/8123