آبادان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: اصل ورزش و تحصیل در مسابقات قهرمانی فوتبال دانش آموزی کشور به نمایش گذاشته شد.

مسعود حمیدی نژاد دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری فینال مسابقات فوتبال دانش آموزی سراسر کشور در آبادان اظهارکرد: فعالیت ورزشی در عرصه آموزشی کشور در بُعد تربیتی است و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ساعت تربیت بدنی و سلامت برای دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به آغاز مسابقات فوتبال قهرمانی دانش آموزی کشور در آبادان از ۲۵ بهمن ماه سال جاری افزود: در این دوره از مسابقات در مجموع ۹۰۰ دانش آموز، مربی و سرپرست از سراسر کشور در آبادان و خرمشهر حضور داشتند و استان در این چند روز تحت شعاع میزبانی این مسابقات بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه بازی‌های فوتبال در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار شد گفت: ۲۷ تیم منتخب دانش آموزی در چهار زمین تختی آبادان، نفت و گاز اروندان خرمشهر، شهرداری و پیروز آبادان به رقابت پرداختند.

حمیدی نژاد بیان‌کرد: برگزاری چنین مسابقاتی آینده تیم ملی فوتبال ایران را رقم خواهد زد زیرا استعدادیاب‌های زیادی این مسابقات را زیر نظر داشتند و قطعا در دل این مسابقات بازیکنان با کیفیتی شناسایی شدند.

وی افزود: بازیکنان زیادی از این میادین توسط استعدادیاب‌های وزارت آموزش و پرورش به سایر باشگاه‌های کشور معرفی خواهند شد و قطعا تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان کشور از این استعدادها استفاده خواهند کرد.

حمیدی‌نژاد گفت: آموزش وپرورش برای معرفی و استعدادیابی بازیکن به تیم ملی کشور همیشه کمک بزرگی بود و همچنین اگر تیم ملی دانش آموزی کشور بخواهد از بازیکن‌های خوبی که در لیگ کشور بازی می‌کنند، استفاده کند، ما آن‌ها را در اختیارشان قرار خواهیم داد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان بیان‌کرد: این مسابقات کمک بسیار خوبی به تیم رده‌های پایه به‌ ویژه تیم زیر ۲۰سال کشور است و در نهایت باعث کمک به تیم بزرگسال کشور است تا برند فوتبال کشور و فوتبال آسیا باشد.

سی و سومین دوره مسابقات قهرمانی فوتبال دانش آموزشی کشور امروز در آبادان با قهرمانی تیم منتخب استان مازندران به پایان رسید.