والدین برای سنجش سلامت نوآموزان نام‌نویسی کنند

ساری- ایرنا- دبیر ستاد سنجش نوآموزان مازندران گفت: باتوجه به این‌که نوبت گیری طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود از ابتدای فروردین ۱۴۰۲ آغاز شده والدین از طریق سامانه my.medu.ir اقدام به نوبت گیری سنجش برای فرزندان و نوآموزان خود کنند.

سید سروش ساداتی جمالی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود از ۱۴ فروردین آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: غربالگری و سنجش سلامت کودکان پیش‌دبستانی که به برنامه سنجش سلامت نوآموزان، اضافه شده است در سال جاری نیز در دستورکار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت: در همین راستا طبق اعلام رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، برنامه غربالگری و سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی ۱۴۰۲ از هجدهم تیرماه به بعد شروع و پیش بینی می شود ۴۸ هزار نوآموز بدو ورود به‌ پیش دبستانی در آن شرکت کنند.
وی ادامه داد: این طرح برای اولین بار در میان سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ به اجرا در آمد. پیش از این طرح در تابستان هر سال اجرا می شد.
ساداتی گفت: آن دسته از کودکان ما که در سن پیش دبستانی سنجش می شوند، برای سال آینده که به دبستان می روند دیگر نیازی به سنجش مجدد ندارند و اطلاعات سنجش آنها در سامانه ثبت می شود.
دبیر ستاد سنجش نوآموزان مازندران اضافه کرد: هزینه و مدارک همانند سنجش بدو ورود به دبستان است و تفاوتی ندارد و شرایط مشابه ای دارد.

وی به والدین توصیه کرد که در صورت امکان سنجش سلامت فرزندانشان را انجام دهند تا در صورت وجود اختلال و یا مسئله ای در مدت یک ساله تا زمان آغاز تحصیلات ابتدایی فرصت مداخله تا قبل فراهم باشد.
ساداتی با اشاره به اهمیت نوبت گیری و انجام غربالگری در پایگاه های سنجش عنوان کرد: داشتن شناسنامه الکترونیک سلامت نوآموزان پیش شرط ثبت نام در پایه اول ابتدایی است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی و دبیر ستاد سنجش استان مازندران درباره شرایط و نحوه حضور کودکان پیش دبستانی در برنامه سنجش سلامت گفت: اکنون این آمادگی را داریم سنجش پیش دبستانی ها را همزمان با سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان انجام دهیم.
سنجش سلامت شامل ارزیابی های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی حرکتی، اندازه گیری توده بدنی، قد، وزن، دهان و دندان، بیماری های پوست و مو و بیماری نیازمند مراقبت های ویژه است. همچنین بررسی وضعیت واکسیناسیون توسط مراقب سلامت صورت می پذیرد.

والدین برای سنجش سلامت نوآموزان برای سال تحصیلی جدید نام‌نویسی کنند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha