پاکدشت - ایرنا - فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: اقامه نماز جماعت در مدارس برکات زیادی را به همراه دارد و ضمن مصون کردن جوانان از آسیب‌های اجتماعی، سلامت رفتار، گفتار و توجه به مسائل دینی را در آنان افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن اردستانی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد اقامه نماز استان تهران که به میزبانی پاکدشت و در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: اقامه نماز به ویژه نماز اول وقت بهترین راه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است که باید نسبت به اجرای آن اهتمام ویژه داشته باشیم.

این مسئول تاکید کرد: اقامه نماز به معنی یعنی عهد بستن با خداوند متعال است و این امر مهم به هیچ عنوان مانع خدمت نیست و در اصل می‌تواند احساس مسئولیت افراد را برای خدمت رسانی به مردم افزایش دهد.

وی افزود: برنامه ریزی وسیاستگذاری به منظور اقامه نماز جماعت در ادارات و نهادها و انجام برنامه های متعدد فرهنگی به تشکیل جلسات کاربردی نیاز دارد و لازم است تا به این موضوع مهم و با اهمیت با دقت و توجه بیشتری پرداخته شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه اقامه نماز به ویژه نماز اول وقت بهترین راه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: امروز آسیب‌های اجتماعی متعددی در جامعه وجود دارد که با گسترش نماز و نهادینه کردن اقامه نماز اول وقت می‌توان بسیاری از این مشکلات و معضلات را کاهش داد.

فرماندار پاکدشت با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در پیام به بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز که در آن مدارس، دانشگاه‌ها، بطور ویژه دانشگاه فرهنگیان، صداوسیما و دیگر دستگاه‌های فرهنگ‌ساز را در شمار مخاطبان اصلی «اقیموا الصلاة» یاد کردند، اظهار داشت: آشنایی نسل جوان و نوجوان‌ با فلسفه واحکام نماز، استفاده از ظرفیت روحانیون، افراد موثر و توانمند در این عرصه می تواند به توسعه و تعمیق فرهنگ نماز کمک کند.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.