تهران- ایرنا- وزیر نیرو از تاکید اعضای مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری برای بهره‌گیری از فناوری‌های روز در جهت جلوگیری از هدررفت و مدیریت منابع آب خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علی اکبر محرابیان» روز پنجشنبه در حاشیه سیزدهمین اجلاس شورای حکام آب در ستاد وزارت نیرو در جمع خبرنگاران، گفت: در راستای توسعه دیپلماسی دولت به ویژه در حوزه آب شاهد برگزاری سیزدهمین دوره حکام آب بودیم که اغلب اعضا به صورت فعال حضور داشتند.

وزیر نیرو ادامه داد: باعث تأسف شد که دو عضو اصلی به دلیل زلزله سهمگین نتوانستند در تهران حضور پیدا کنند و به صورت برخط مشارکت داشتند.

محرابیان ادامه داد: این شورا بالاترین رکن توسعه همکاری بین المللی و منطقه ای در زمینه آب است که عمدتا در حوزه‌های غرب، آسیای میانه و شمال افریقا فعالیت می‌کند.

وی گفت: در اجلاس مذاکرات مفصلی شد اعضا به صورت فعال مشارکت داشتند و ۸ پروپوزال توسط دبیرخانه اجلاس ارائه شد و نقطه نظرات مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر نیرو ادامه داد: از مهمترین نکات این اجلاس ضرورت همکاری کشورهای عضو برای مدیریت تبعات تغییرات اقلیم در منطقه و توجه به آب به عنوان محور وحدت بخش کشورهای منطقه برای توسعه اقتصادی و اجتماعی بود و همینطور تعامل و تبادل تجربیات برای افزایش کیفیت آب شرب شهری و روستایی در برابر آلاینده‌های شیمیایی مورد نظر بود.

محرابیان خاطرنشان کرد: همچنین تعامل و هم اندیشی برای استفاده از آب‌های زیرزمینی و ارتقای راندمان مصرف آب در بخش کشاورزی مورد تاکید اغلب شرکت کنندگان بود. همچین تبادل نظر به منظور بهره گیری از فناوری‌های روز در جهت جلوگیری از هدررفت و مدیریت منابع آب صورت گرفت.

وزیر نیرو افزود: اعضا بر فعال کردن این مرکز به عنوان مرکز تبادل آرا و همکاری‌های بین المللی نقطه نظر داشتند و قرار شد این شورا فعالیت‌های خودش را به صورت مستمر و فعال پیش ببرد.

وی افزود: قرار شد اعضا نمایندگان فعالی را برای استمرار ارتباطات معرفی کنند تا به این ترتیب گامی در زمینه حکمرانی آب داشته باشیم.