«مرزبان نظری» روز جمعه به ایرنا افزود: مولدسازی داراییهای دولت که چندی است برنامهریزی و آغاز شده، به معنای «ثروتافزایی» و «افزایش بهرهوری» داراییهای دولت است.
وی با اشاره به موضوع مولدسازی املاک دولت در حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد: مفهوم مولدسازی داراییهای دولت، شناسایی و بهینهسازی اموالی است که مورد نیاز آموزش و پرورش نبوده و مطابق ضوابط برای ساخت نیز مناسب نمی باشند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه افزود: از طریق مولدسازی، این اموال و داراییهای دولت شناسایی و درآمد حاصل از فروش آنها در تکمیل پروژههای نیمه تمام عمرانی استفاده خواهد شد.
این مقام مسوول اظهار کرد: در سایت دبیرخانه هیأت عالی مولدسازی داراییهای دولتی آموزش و پروش استان کرمانشاه به صورت مشخص داراییهای مازاد مشخص شدهاند و هیچ پروژه مشارکتی و خیری در بین آنها وجود ندارد.
نظری با بیان اینکه مولدسازی فروش املاک مازاد و صرفا دولتی است، تصریح کرد: در این طرح قصد فروش حتی یک متر از فضاهای آموزشی مشارکتی که با همت خیرین گرانقدر مدرسهساز ساخته شده است وجود ندارد و خیرین مدرسه ساز بدون دغدغهمندی در امر مقدس مدرسهسازی گام بردارند.
به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون سه هزار و ۴۶۴ مدرسه و ۱۳ هزار و ٧۵١ کلاس درس دارد.
همچنین ٣٨٨ خیر در کرمانشاه فعالیت دارند و استان به لحاظ سرانه فضاهای آموزشی رتبه ١١ کشور را با کمک خیرین داراست.