۱۴ واحد آموزشی در سایت‌های مسکن مهر استان کرمانشاه احداث شده است

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: در سایت های مسکن مهر استان ۱۴ مدرسه در مجموع با ۲۱۰ کلاس درس در مقاطع مختلف تحصیلی احداث شده است.

«مرزبان نظری»، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این تعداد واحد آموزشی دارای ۲ هزار متر مربع فضای آموزشی است، اظهار کرد: این مدارس در سایت های مسکن مهر شهرستان های مختلف استان و به منظور سهولت دسترسی دانش آموزان این مناطق به خدمات آموزشی احداث شده است.

وی افزود: علاوه بر این در سایت های مسکن مهر یک باب استخر در منطقه دولت آباد و ۲ کانون پرورش فکری کودکان در این منطقه و شهر اسلام آباد نیز احداث و تحویل شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه اضافه کرد: حدود ۱۵ مدرسه در سایت های مسکن مهر استان همچنان مورد نیاز است تا به سرانه ایده آل برسیم که قرار شده است براساس تفاهمنامه ای با وزارت آموزش و پرورش و راه و شهرسازی در این سایت ها احداث شود.

نظری، افزود: براساس قانون ماده ۱۸ شورای آموزش و پرورش همچنین پیش بینی شده است در اراضی مسکن ملی نیز زمین کاربری آموزشی و زیرساخت هایی که برای این امکان از جمله مراکز بهداشتی پیش بینی شود که وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به تامین اعتبار آن اقدام کند.

۱۴ واحد آموزشی در سایت‌های مسکن مهر استان کرمانشاه احداث شده است

وی سرانه فضاهای آموزشی استان را به ازای هر دانش آموز در حال حاضر ۶.۴ متر مربع اعلام کرد و یادآور شد: میزان سرانه فضاهای آموزشی در این استان ۱.۲ متر مربع بیشتر از میانگین سرانه کشوری (۵.۲ ) است.

نظری تاکید کرد: تلاش می شود این میزان با مشارکت خیرین و اعتبارات ملی و استانی با شرایط ایده آل ( هشت متر مربع ) نزدیکتر شود.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۳ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، نزدیک به چهار هزار مدرسه دارد و حدود ۳۷۰ هزار نفر دانش آموز و ۲۶ هزار معلم در این مدارس مشغول تحصیل و فعالیت آموزشی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha