مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد همزمان با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع)و روز جانباز از آسایشگاه جانبازان و معلولان امام خمینی(ره) مشهد دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در این دیدار با تأکید بر اهمیت مقام جانباز در حراست از کشور گفت: مقام معظم رهبری از نخستین جانبازان انقلاب است و این ایثارگران و جانبازان کسانی هستند که در کنار شهدا قرار می گیرند و هرروز از عمرشان یک شهادت است.

وی با بیان این که جانبازان، حامی دین و ولایت هستند افزود: جانبازان درس گرفته مکتب حضرت عباس(ع) هستند و وظیفه همه ما تکریم جانبازان است که جزئی از این مملکت هستند و تمام دوام و بقا و عزت انقلاب و نظام از ایثارگری آنهاست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: متناسب با برنامه‌هایی که مقرر شده است وظیفه داریم به نمایندگی از مقام معظم رهبری به دیدار این عزیزان بیاییم و پیام رهبری را به جانبازان برسانیم زیرا رهبر معظم انقلاب تأکید کرده اند که به دیدار جانبازان برویم و از آنان تجلیل و تکریم به عمل آوریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: در مرکز جانبازان ضایعه نخاعی امام خمینی (ره) به طور مداوم بیش از ۱۰۰ نفر بستری هستند و روزانه تعدادی برای کاردرمانی مراجعه و از امکانات این مکان استفاده می کنند.

حجت الاسلام مهدی حسن زاده افزود: بر اساس پیگیری‌هایی که تاکنون انجام شده است در نظر داریم تا مرکز بازتوانی جانبازان اعصاب روان که در حال حاضر به صورت آسایشگاه است را به بیمارستانی ۶۲ تخت‌خوابی تبدیل کنیم تا از این طریق بتوانیم خدمات به مراتب بهتری به جانبازان خود ارائه دهیم.

خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۱۳۹ شهید، ۴۸ هزار و ۶۷۱ جانباز و سه هزار و ۳۸۳ آزاده در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.