تهران- ایرنا- شرکت‌های کشتی‌ساز چینی برنده هر ۱۷ سفارش جدید جهانی برای کشتی‌های حمل خودرو و کامیون (PCTC) در ماه ژانویه شدند، زیرا این شرکت‌ها به لطف صادرات پر رونق خود، انحصار کره‌جنوبی و ژاپن در ساخت این کشتی‌ها را شکستند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از گلوبال تایمز، طبق داده‌های موسسه تحقیقاتی کلارکسون در انگلیس، ۱۷ سفارش جدید در مجموع ۵۱۰ هزار تن وزن خالص با ۱۵۲ هزار پارکینگ را شامل می‌شوند.

تحلیلگران می‌گویند که صادرات پررونق وسایل نقلیه با انرژی‌های جدید (NEVs)، تقاضای بازار برای کشتی‌های حمل خودرو و کامیون را افزایش داده زیرا کشتی‌سازان داخلی به طور مداوم سهم خود را در این بخش از بازار جهانی افزایش داده‌اند.

ژنگ پینگ تحلیلگر ارشد اخبار صنعت در پایگاه اطلاع رسانی chineseport.cn در این خصوص می‌گوید: توسعه سریع چین در استفاده از انرژی‌های جدید به همراه ارتقا و تغییر شکل غول‌های پیشرو، تقاضا و ظرفیت حمل‌ونقل در این بخش را افزایش داده است.

وی خاطرنشان کرد که حمل و نقل وسایل نقلیه عمدتاً توسط شرکت های حمل و نقل سنتی انجام می شد زیرا تقاضای واردات بیشتر از نیاز صادراتی چین بود.

داده‌های انجمن خودروسازی چین نشان می‌دهد که این کشور در سال ۲۰۲۲ بیش از ۳.۱ میلیون دستگاه خودرو صادر کرده که ۵۴.۴ درصد در مقایسه با سال قبل از آن رشد داشته است. این در حالی است که صادرات خودروها با استفاده از انرژی‌های جدید نسبت به سال قبل از آن با افزایش ۱.۲ برابری همراه بود و به ۶۷۹ هزار دستگاه رسید.

براساس این گزارش، شرکت‌های حمل و نقل خودرو در حال حاضر باید عرشه بزرگتری را برای حمل وسایل نقلیه در کشتی‌ها طراحی کنند زیرا باتری خودروهایی که با استفاده از انرژی‌های جدید کار می‌کنند، سنگین‌تر از خودروهای قبلی هستند.