به گزارش ایرنا به نقل از این انجمن، خودروهای الکتریکی در چین بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق مصرف کرده اند اما بیش از ۵۰۰ هزار تن بنزین کمتر مصرف شده است.
همچنین برای سهولت رانندگی با این خودروها نزدیک به ۱۵ هزار کیلومتر راه و بزرگراه در سراسر چین به ایستگاه های شارژی این خودروها مجهز شده اند و با این حساب در حدود هر ۴۸ کیلومتر یک ایستگاه شارژ وجود دارد.
سالانه صدها هزار ایستگاه شارژ این خودروهای برقی در چین ساخته می شود و بخصوص کار ساخت این ایستگاه ها در شهرهای بزرگی نظیر پکن و شانگهای با متقاضیان فراوان به سرعت در جریان است.
در زمان حاضر بر اساس ارقام رسمی در کشور چین نزدیک به ۱۵۰ هزار ایستگاه شارژ خودروهای برقی وجود دارد که کماکان پاسخگویی کافی برای دارندگان این نوع خودروها ندارد.
اعلام شده است تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی آنقدر ایستگاه شارژ برای این خودروها ساخته خواهد شد تا بتواند نیاز پنج میلیون خودرو برقی چین در سراسر کشور را براورده کند.
همزمان تارنمای چاینا ارگ گزارش کرد که تاکنون ۶۰ درصد از کل اتوبوس های ناوگان اتوبوسرانی چین الکتریکی شده اند. این رقم در سال ۲۰۱۵ میلادی فقط ۲۰ درصد بود.
وزارت بوم شناسی و محیط زیست چین اعلام کرده است که این بخشی از تلاش ها برای توسعه سامانه حمل و نقل سبز در دوره برنامه پنج ساله سیزدهم از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ میلادی است که مستلزم اتخاذ وسایل نقلیه با انرژی پاک تر و حذف تدریجی حمل و نقل با بنزین است.
نزدیک به ۵۵ درصد از فروش خودروهای انرژی جدید دنیا متعلق به بازار چین است. برای تأمین تقاضای فزاینده این خودروها، دولت چین طرحی را در اوایل ماه اکتبر تصویب کرد تا صنعت خودروهای با انرژی های جدید را تقویت کند که از جمله اقدامات ایجاد زیرساخت ها از جمله امکانات شارژ و تقویت همکاری بین المللی است.
نظر شما