تهران- ایرنا- دولت در سال ۱۴۰۲ برای تأمین مالی مصارف این قانون تا یک میلیون و ۸۵۰ هزار میلیارد (۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال، انواع اوراق مالی اسلامی(ریالی- ‌ارزی) را منتشر می‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در جلسه نوبت عصر روز شنبه_۶ اسفند_ صحن علنی مجلس شورای اسلامی، بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان بندهای (ب)، (ج) و (د) تبصره (۵) لایحه بودجه را تصویب کردند.

بر اساس بند (ب) تبصره (۵)، به دولت اجازه داده می‌شود برای تأمین مالی مصارف این قانون تا یک میلیون و ۸۵۰ هزار میلیارد (۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال، انواع اوراق مالی اسلامی(ریالی- ‌ارزی) را منتشر کند.

(اوراق فروش نرفته) قابل واگذاری به تمامی طلبکاران دولت است

طبق بند (ج) نیز اوراق فروش نرفته بندهای «الف» و «ب» و اسناد خزانه موضوع بند «ب» این تبصره برای مطالبات در سقف اعتبار مربوط با تأیید رئیس دستگاه ‌اجرائی و ذی‌حساب- ‌مدیر امور مالی ذی‌ربط و سازمان ‌برنامه ‌و ‌بودجه کشـور، قابل واگذاری به تمامی طلبکاران (اعم از پیمانکاران، مشاوران، تأمین‌کنندگان تجهیزات و همچنین سایر هزینه‌های تعهدشده اعتبارات این قانون یا سایر برداشت‌های تکلیف شده به دولت می‌باشد.

براساس بند (د) تبصره (۵) به‌منظور توسعه حمل ونقل عمومی و تأمین سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آنها اجازه داده می‌شود با تأیید وزارت کشور تا سقف ۱۸۰ هزار میلیارد (۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰)ریال اوراق مالی اسلامی ریالی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن توسط همان شهرداری‌ها منتشر کنند.

همچنین به شهرداری‌های کشور و سازمانهای وابسته به آنها اجازه داده می‌شود تا سقف ۱۲۰ هزار میلیارد (۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال اوراق مشارکت با تضمین خود منتشر کنند.