شاهرود - ایرنا – رقابت‌های تکواندوی قهرمانی کارگری کشور روز یکشنبه با کسب مقام اول از سوی تیم مازندران، به میزبانی شاهرود خاتمه یافت.

دبیر انجمن تکواندوی کارگری کشور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره از رقابت‌ها ۱۸ تیم از ۱۶ استان کشور در شاهرود حضور داشتند.

امیر سلطانی با بیان اینکه تیم مازندران در مجموع ۲ رشته کیوروگی (مبارزه) و پومسه (اجرای فرم) با کسب ۳۸ امتیاز به مقام نخست دست یافت، ابراز کرد: اصفهان نیز در مجموع ۲ رشته با کسب ۳۱ امتیاز دوم شد.

وی با اشاره به اینکه قزوین نیز با کسب ۳۱ امتیاز به مقام سوم رسید، اظهار کرد: تیم شاهرود از استان سمنان هم با ۲۵ امتیاز به مقام چهارم دست یافت.

سلطانی با بیان اینکه از سوی فدراسیون به تیم‌ها و نفرات برتر جام، حکم و نشان قهرمانی اهدا شد، افزود: محمدرضا عرب مربی تیم استان مازندران به عنوان فنی‌ترین مربی و هادی خالقیان از تیم استان سمنان به عنوان فنی‌ترین بازیکن شناخته شدند و جام اخلاق این مسابقات به استان کردستان رسید.

دبیر انجمن تکواندوی کارگری کشور ابراز کرد: این دوره از مسابقات قهرمانی کشور در ۲ رشته با شرکت ۱۱۰ تکواندوکار در سالن ورزشی ولیعصر (عج) شهرداری شاهرود برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۱۴ داور رسمی فدراسیون تکواندوی کشور در مدت ۲ روز برپایی مسابقات مردان این دوره از رقابت‌ها را قضاوت کردند، افزود: استان سمنان به عنوان میزبان و اصفهان با ۲ تیم به همراه تیم‌هایی از دیگر استانهای کشور در این رقابت‌ها حاضر بودند.

سلطانی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات با هوگوی الکترونیکی برگزار شد، افزود: ۷۰ تکواندوکار در رشته کیوروگی و ۴۰ نفر در رشته پومسه با هم رقابت کردند.

۷۵۰ تکواندو کار و ۳۰ مربی و داور این رشته ورزشی در شهرستان شاهرود فعالیت دارند و بیش از سه هزار نفر در رشته‌های رزمی مختلف مشغول ورزش هستند.

شهرستان شاهرود به خاطر داشتن امکانات مناسب ورزشی، هر سال میزبان برگزاری مسابقات کشوری و نیز اردوهای آماده سازی تیم‌های ملی در رشته‌های گوناگون است.