بجنورد-ایرنا- مدیرکل استاندار خراسان شمالی گفت: هفت هزار بازرسی در ۱۱ ماهه امسال از مراکز عرضه و توزیع کالای استان توسط کارشناسان این اداره‌ کل در قالب طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طاها) انجام شد.

فهیمه مهمان نواز روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد بازرسی منجر به اعلام جرم، پلمب و شناسایی ۶۵ مورد تخلف شد و به اداره کل تعزیرات حکومتی استان جهت بررسی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: نتایج بازرسی نشان می دهد که بیشترین موارد تخلف از واحدهای صنایع غذایی و مصالح ساختمانی گزارش شده است.

مدیرکل استاندار خراسان شمالی افزود: ۶ شرکت بازرسی در این استان با اداره کل استاندارد همکاری دارند که در رسیدگی به تخلف ها، بازرسی ها و نظارت ها از مشارکت آنان کمک گرفته می شود.

تشدید بازرسی های نوروزی

مدیرکل استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود گفت: طرح کنترل کمی کالا به مناسبت نوروز ۱۴۰۲ از اول اسفندماه جاری در حال اجرا است و تا نیمه فروردین ماه سال آتی ادامه دارد.

وی اظهار کرد: در این طرح آزمون دوره‌ای وسایل توزین و سنجش سبک انجام می شود، این اقدام توسط آزمایشگاه همکار تایید صلاحیت اجرایی می شود.

مهمان‌نواز افزود: صحت عملکرد وسایل توزین کسبه و بازاریان مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تأیید صحت عملکرد برچسب قبولی آزمون بر روی آن نصب می‌شود.

تشدید نظارت بر جایگاه‌های سوخت

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی ادامه داد: همچنین آزمون دوره‌ای صحت عملکرد نازل‌های جایگاه‌های سی. ان. جی نیز در آستانه نوروز ۱۴۰۲ در دست اقدام است.

وی افزود: طرح آزمون دوره ای نازل های سوخت مایع (پمپ بنزین و گازوئیل) هم به مناسبت نوروز در دست اجرا است و این طرح تا نیمه فرودین ماه سال آتی ادامه دارد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور و در حد فاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.