تجهیزات بازی شهرداری‌ در پارک‌های خراسان‌شمالی گواهینامه استاندارد ندارد

بجنورد-ایرنا-مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: هیچ کدام از تجهیزات بازی شهرداری ها مستقر در پارک های استان گواهینامه نصب و بهره‌برداری معتبر ندارد.

فهیمه مهمان نواز روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پارسال ۷۰۸ مورد بازرسی از تجهیزات بازی استان انجام شد که منجر به پلمب تجهیزات بدون مجوز در پارک های بازی و شهربازی ها و پیگیری اخذ گواهینامه این تجهیزات شد.

وی اظهار کرد: با توجه به مناسب شدن هوا برای حضور در مراکز بازی و تفریحی، بازدید ها از این مکان ها تشدید می شود و در صورت عدم پیگیری اخذ مجوزهای لازم توسط شهرداری ها مراتب پیگیری قضایی می شود.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی با تاکید بر اینکه تجهیزات و زمین های بازی در بوستان ها و شهربازی باید دارای گواهینامه استاندارد باشد اظهار کرد: مسوولیت اتفاقات و حادثه های احتمالی استفاده از تجهیزات ناایمن و بدون گواهینامه ایمنی با شهرداران است.

به گفته وی؛ سال گذشته ۱۴ مورد تجهیزات بازی در استان پلمب شد.

مهمان نواز خاطرنشان کرد: تمامی تجهیزات تفریحی مستقر در شهربازی‌ها و زمین‌های بازی مشمول مقررات اجرای استاندارد اجباری است و بر اساس قانون، بهره برداران وسایل شهربازی باید نسبت به استانداردسازی و دریافت مجوز استاندارد قبل از هرگونه فعالیتی اقدام کنند و مشخصات و تاییدیه استاندارد را پس از تایید اداره کل استاندارد در معرض دید مردم قرار دهند.

وی با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی در وسایل بازی و تجهیزات پارک‌ها و شهربازی‌ها مشمول استاندارد اجباری است، افزود: الزام استاندارد برای تجهیزات بازی شامل سه مرحله ساخت، نصب و بهره‌برداری است که برای دریافت تاییدیه استاندارد باید هر سه مرحله تحت نظارت کارشناسان فنی ذیربط انجام شود.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی خاطر نشان کرد: انتظار می رود که شهرداری های استان به منظور حفظ ایمنی و سلامت شهروندان از فعالیت تجهیزات شهرهای بازی، پارک های بازی و زمین های بازی که نسبت به دریافت گواهی ایمنی اقدام ننموده اند جلوگیری کنند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha