شهرری - ایرنا - معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی سپاه پاسداران گفت: در راستای راه‌اندازی ازدواج آسان ۱۷ قلم کالای تولید کارخانجات داخل در اختیار زوج‌های جوان قرار می‌گیرد.

سردار سید ضیاالدین حزنی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری هفدهمین رزمایش کمک مومنانه که در جوار حرم عبدالعظیم (ع) برگزار شد، به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از راه اندازی ازدواج آسان جلوگیری از طلاق های بی رویه است که در این راستا تهیه و توزیع جهیزیه‌ها با تولیدات داخلی برای زوج های جوان در دستور کار قرار گرفته است و این رویکرد موجب جشن و شادی در میان مردم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سفارش این کالاهای ایرانی موجب راه اندازی تولید و رسیدگی به کارخانجات تعطیل می شود که به واسطه مشکلات اقتصادی و اشتغال گرفتاری‌هایی داشتند، این حجم از جهیزیه در کشور به ایجاد خوشحالی و امیدبخشی نیز می انجامد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی سپاه پاسداران با بیان اینکه مردم داری یک هنر است، خاطرنشان کرد: مهمترین هدف قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی سپاه، محرومیت زدایی و برپایی ازدواج آسان در کشور است.

این مسئول افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماموریت اصلی و اساسی خود را دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌داند، در کنار این ماموریت اساسی بحث محرومیت زدایی، مردم داری و مردم دوستی را در سراسر کشور عهده‌دار است و در برخی از عرصه ها، توزیع جهیزیه را دنبال می‌کند.

حزنی ادامه داد: این جهیزیه‌ها امروز در تهران و فردا در شاهچراغ شیراز شامل هزار سری جهیزیه توزیع می شود.

وی گفت: هفته آینده نیز تعدادی جهیزیه در بندرعباس توزیع می شود و این روند در سراسر کشور ادامه دارد و برخی از استان‌ها با توجه به تعداد زوجین در اولویت هستند.

این مسئول یادآور شد: همه این خدمات به معنای امنیت پایدار است، مردم ما به واسطه مشکلاتی که داشته اند غم و غصه فراوانی دیده اند و عروسی و برپایی جشن می‌تواند خانواده ها و جامعه را خوشحال کند.

هفدهمین رزمایش کمک های مومنانه روز چهارشنبه با همت سپاه حضرت سید الشهدا (ع) استان تهران با توزیع ۵۰۰ سری جهیزیه برای زوجهای جوان در آستان مقدس سید الکریم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.