کرمانشاه - ایرنا - رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: ۱۰۰ تیم گشت پلیس راه طی ایام نوروز در طول جاده‌های این استان به صورت آشکار و نامحسوس تردد خودروها را در محورهای مواصلاتی کنترل و رصد می‌کنند.

سرهنگ «کیخسرو دستغیب » روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: طرح نوروزی پلیس راه با به کارگیری ۸۰ تیم محسوس و ۲۰ تیم نامحسوس به صورت شبانه روزی از ۲۴ اسفند در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه آغاز می‌شود.

وی افزود: طرح نظارت و کنترل نوروزی جاده های استان تا پایان تعطیلات در محورهای مواصلاتی استان ادامه خواهد داشت و تیم های گشت پلیس راه به صورت ۲۴ ساعته در راه‌های استان جهت تسهیل در عبور و مرور و همچنین جلوگیری از حوادث رانندگی بر عملکرد رانندگان نظارت دارند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه ادامه داد: علاوه بر این، ۳۰ گشت از پاسگاه‌های انتظامی نیز در جهت ایجاد نظم عمومی با عوامل پلیس راه در طول اجرای این طرح همکاری می‌کنند.

سرهنگ دستغیب با بیان اینکه بر اثر تصادفات جاده‌ای در کشور روزانه شماری از هموطنان جان خود را از دست داده و یا مجروح می‌شوند، افزود: خستگی و خواب‌آلودگی از اصلی‌ترین علل سوانح نوروزی است از اینرو رانندگان در طول مسیر باید استراحت لازم را در طول مسیر در برنامه سفر خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه خط قرمز پلیس راه این استان در ایام نوروز برخورد با تخلفات رانندگی حادثه ساز است ادامه داد: ماموران پلیس راه در ایام نوروز نظارت جدی بر عملکرد رانندگان دارند و از هیچ خطایی از سوی رانندگان چشم پوشی نمی کنند.

سرهنگ دستغیب اضافه کرد: خط کشی محورهای مواصلاتی، تعمیر و شستشوی تابلوها راهنمایی و رانندگی در طول مسیرها و تامین جرثقیل و تیم های امدادی توسط دستگاه های ذیربط پیش از آغاز این طرح باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد در تعطیلات نوروزی رانندگان با رعایت کامل قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی سفری ایمن و بی خطری را برای خود و دیگر هموطنان داشته باشند.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه که یکی از مقاصد مهم گردشگران در تعطیلات نوروزی است با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

در تعطیلات نوروز امسال حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بازدید از جاذبه های گردشگری استان صورت گرفت.