تردد در برخی از محورهای اصلی غرب کرمانشاه با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است

کرمانشاه - ایرنا - رییس پلیس راه استان کرمانشاه؛ سطح راه های اصلی استان را به دلیل یخ زدگی لغزنده اعلام کرد و گفت: تردد در محورهای اصلی منطقه اورامانات، دالاهو، گهواره و سرپل‌ذهاب به سمت بزمیرآباد به دلیل یخ زدگی فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

سرهنگ «کیخسرو دستغیب» روزپنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا؛ از باز بودن تمام راه های اصلی استان خبر داد و افزود: فقط برخی از راه ها اصلی غرب کرمانشاه بدلیل بارش برف سنگین در شبانه روز گذشته و یخ بستن برف در حال حاضر لغزنده است.

وی در ادامه بیان داشت: تقریبا تمام راه های روستایی حوزه اورامانات، دالاهو، گهواره بسته است.

سرهنگ دستغیب اظهار داشت: راه های اصلی روانسر به پاوه، جوانرود، نودشه، دالاهو، گهواره، ثلاث باباجانی و سرپل به سمت بزمیرآباد لغزنده و تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی به رانندگان در این مسیرها توصیه کرد: در هنگام تردد حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند، طول فاصله با خودرو جلویی را رعایت و از شتاب و عجله بپرهیزند.

سرهنگ دستغیب تردد در مسیرهای اصلی در شرق استان کرمانشاه بدلیل بارش کم برف را عادی عنوان کرد و گفت: در این محورها مشکل خاصی وجود ندارد.

با شماره‌گیری تلفن گویا ۱۴۱ راهداری از وضعیت راه‌های استان خبردار شوید

رییس پلیس راه استان کرمانشاه در بخش دیگری از توصیه های خود؛ با اشاره به تعطیلی فردا (جمعه) و احتمال مسافرت افراد؛ از مسافران و رانندگان خواست حتما قبل از حرکت با شماره گیری تلفن گویا ۱۴۱ اداره راهداری از وضعیت جاده های استان خبر دار شوند.

سرهنگ دستغیب با تاکید بر الزامی بودن چرخ زنجیر برای تردد خودروها در فصل زمستان از رانندگان خواست در هنگام تردد در فصل زمستان چرخ زنجیر را حتما به همراه داشته باشند، زیرا اگر در بازرسی ها بویژه کامیون داران به همراه نداشته باشند، جریمه می شوند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اطمینان از سالم بودن بخاری، برف پاکن و لاستیک خودرو، پر بودن باک بنزین و روشن کردن چراغ های مه شکن خودرو هنگام رانندگی در هوای برفی و مه آلود از دیگر مواردی است که حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha