یجنورد- ایرنا- عملیات ساخت خوابگاه دخترانه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عصر امروز (پنجشنبه) با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بجنورد آغاز شد.

به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در حاشیه کلنگ زنی این خوابگاه اظهار کرد: خوابگاه دخترانه دانشگاه علوم پزشکی استان با ظرفیت ۴۰۰ نفر و در مساحت هفت هزار متر مربع احداث خواهد شد.

دکتر سیداحیا سیدی افزود: با بهره برداری از این خوابگاه بخشی از کمبود خوابگاه دختران حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرانه فضای خوابگاه دانشجویی این دانشگاه حدود سه متر مربع است، گفت: با وجود پایین بودن سرانه خوابگاه دانشجویی در خراسان شمالی، هیچ مشکلی در تامین خوابگاه دانشجویان نداریم به گونه ای که با تعامل دیگر دانشگاه ها و استفاده از فضای خوابگاهی این مراکز، مشکلات برطرف شده است.

سیدی، خوابگاه های متاهلین را از نیازهای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان دانست و تصریح کرد: اینک نیز پیگیری های لازم برای ساخت خوابگاه متاهلی در پردیس دانشگاه در حال انجام است.

سرانه فضای خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی حدود سه متر مربع است در حالی که میانگین کشوری آن ۱۲ مترمربع است.

دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان و کلنگ زنی خوابگاه دخترانه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از برنامه های سفر یک روزه معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این خطه بود.

اینک ۲ هزار و ۱۰۰ دانشجوی آقا و خانم در دانشگاه علوم پزشکی استان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۶۰۷ نفر دانشجو در خوابگاه های دخترانه و ۳۷۴ نفر نیز در خوابگاه های پسرانه اسکان دارند.