قزوین - ایرنا - رئیس پارک علم و فناوری قزوین گفت: اراضی زراعی دشت قزوین به دلیل خاک حاصلخیز و مرغوب در صورت پیشروی به سمت کشاورزی مدرن و استفاده از فناوری های روز قادر به تولید غذا برای ۲۵ میلیون نفر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر احمدی روز شنبه در نشست دومین رویداد رفع نیازهای فناورانه کشاورزی (تانا) افزود: باید از این ظرفیت بزرگ برای حفظ و ارتقای امنیت غذایی میهن اسلامی بهتر استفاده کنیم.

این مسوول در ادامه به برنامه رویداد رفع نیازهای فناورانه کشاورزی اشاره کرد و گفت: کلیات این برنامه براساس توسعه و ارتقای نوآوری زیست بوم قزوین طراحی شده است.

وی اظهار کرد: بازخوردهای خوبی از این رویداد گرفته ایم و در همان ابتدای کار شاهد عقد قرارداد به ارزش چندین میلیارد تومان بین فروشندگان و تقاضاکنندگان فناوری در حوزه کشاورزی بودیم.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین با بیان اینکه باید ضریب نفوذ شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی را افزایش دهیم،افزود: در حال حاضر ضریب نفوذ دانش و فناوری روز در کشاورزی کشور ۶ درصد است بدان معنا که از هر ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در کشو فقط ۶ مورد در حوزه کشاورزی فعال هستند.

این مسوول ادامه داد: باید سیاست ها و نگرش ها در کشاورزی تغییر یابد و این مهم با انسجام بین فعالان و دست اندرکاران و تصمیم گیران این بخش محقق می شود.

وی خاطرنشان کرد: باید کشاورزی دانش بنیان را به یک فرهنگ تبدیل کنیم تا از کشاورزی سنتی به مدرن حرکت کنیم و شاهد تحول در این حوزه باشیم.

احمدی اظهار کرد: در استان قزوین با استفاده از همه ظرفیت ها از جمله استفاده از توان دانشکده های کشاورزی، مراکز تحقیقاتی جهاد و پارک علم و فناوری برای پیشبرد کشاورزی استان به سمت دانش روز حرکت کرده ایم.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و سالانه نزدیک به چهار درصد محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می شود.