دزفول -ایرنا- سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان از بدهی های شهرداری دزفول با تلاش های انجام شده طی ۲۰ ماه اخیر به مردم و پیمانکاران پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا مجدی نسب روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه دزفول در دفتر شورا افزود: شورای ششم دزفول کار خود را از حدود ۲۰ ماه پیش با چند موضوع از جمله بدهی بالایی ۴۰۰ میلیاردی شهرداری آغاز کرد که نیمی از این بدهی ها مربوط به پروژه قائم و نیمی دیگر مربوط به پیمانکاران و سایر موارد بود.

وی وجود طرح‌های ناتمام متعدد و فربه بودن شهرداری را از دیگر مشکلات دزفول عنوان کرد و گفت: شهرداری دزفول طبق استاندارد، باید ۷۰۰ نفر پرسنل داشته باشد در حالی که بیش از ۲هزار نفر پرسنل با حدود ۱۴ نوع قرارداد مختلف دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول اظهارکرد: وجود قراردادهای املاکی و پرسنلی غیرحقوقی فراوان، نبود بانک املاک، خودرو و نیرو، اجرای ناقص شهرداری الکترونیک و نبود آموزش مدون پرسنل داخلی و شهروندی از دیگر مشکلات پیش روی شورای شهر ششم بود.

وی با بیان اینکه اتوبوسرانی دزفول تقریبا تعطیل بود، ادامه داد: خودروهای آتش نشانی کاملا فرسوده و تجهیزات کوهستانی و نجات غریق ناقص بود و شکایات متعددی ناشی از تصرف املاک در دادگاه تشکیل شده بود علاوه بر این بی اعتمادی سرمایه گذاران و پیمانکاران به مجموعه شهرداری باعث شد سرمایه گذاران وارد قرارداد نشوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه مردم به علت برآورده نشدن انتظاراتی در زمام مقرر نسبت به شهرداری بی اعتماد بودند، بیان کرد: به روز رسانی حدود ۳۰۰ قرارداد املاکی که باعث درآمدزایی شهرداری شد و به روز رسانی بانک املاک، خودرو و نیروهای شهرداری از دیگر اقدامات انجام شده طی ۲۰ ماه اخیر است.

وی اضافه کرد: تیمی از کارشناسان باسابقه شهرداری برای اخذ سند تک برگ املاک شهرداری تشکیل و تعداد زیادی از املاک سنددار شدند.
مجدی نسب در خصوص آمایش سرزمینی و اطلس سرمایه گذاری با بیان اینکه از اردیبهشت ماه امسال، هیات عالی سرمایه گذاری فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: فراخوان حدود ۶۰ طرح سرمایه گذاری تهیه شده که برای جذب سرمایه گذار موثر است.

وی درخصوص شهرداری الکترونیک نیز اظهارکرد: شهرداری الکترونیک از سال گذشته کلید خورد و ممیزی آن انجام شد؛ اطلاعات همه نقاط شهر در این راستا استخراج و امکانات و تجهیزات خریداری شدند ضمن اینکه افزون بر ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح شهرداری الکترونیک هزینه شد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه امکان بازگشایی حساب تمرکزی یا تجمیعی را نداشتیم، گفت: اگر این امر محقق شود اقدامات بعدی که ۷۰ درصد مراجعات مردمی به شهرداری را تشکیل می دهند انجام و امور شهروندان الکترونیکی خواهد شد.
وی به متمرکز کردن دایره حقوقی شهرداری و پیگیری سریع شکایات اشاره کرد و افزود: آموزش پرسنل به صورت مدون در حال انجام است.
مجدی نسب به خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید برای دزفول نیز اشاره کرد و گفت: این اتوبوس‌ها تا پایان امسال به دزفول می‌آیند.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد مبلغ این اتوبوس‌ها از طریق دولت پرداخت شد، افزود: خرید ۲ دستگاه جدید، تعمیر و تجهیز سه خودروی آتش نشانی و خریداری سه خودروی پیشرو و خرید ست نجات، تجهیزات کوهستان و رودخانه از دیگر اقدامات انجام شده برای دزفول است که با کمک خیرین انجام شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه ۲ دستگاه موتورسیکلت برای بافت قدیم دزفول خریداری شده که تجهیز خواهند شد، اظهارکرد: خرید یک دستگاه فلاسک آسفالت ساخت ایران که تجهیزات لازم را برای لکه گیری دارد، خرید ۲ دستگاه آمبولانس برای سازمان آرامستان ها و اجرای طرح نهضت نور در پارک ها و معابر از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی در خصوص آسفالت نیز گفت: قول هایی که قبل از شورای ششم داده شده بود برآورده و آسفالت مناطق مختلف به ویژه در مناطق حاشیه ای انجام شد.

مجدی نسب با بیان اینکه یکهزار و ۵۰۰ تن قیر غالبا رایگان برای شهر گرفتیم به آسفالت ۱۲۰ هزار کیلومترمربع طی ۶ ماه اخیر اشاره کرد و گفت: اجرای طرح ترافیک برای ۳۰ نقطه دزفول آغاز شد که در راستای این طرح، میدان کتاب برداشته شد و رضایتمندی زیادی به همراه داشت.
وی با بیان اینکه طرح ترافیکی میدان رودبند نیز آماده شده که بعد از نوروز اجرا می شود، افزود: اجرای ۵۰ برنامه برای سال آینده در دستور کار است که در بودجه دیده شدند.

این عضو شورای شهر دزفول بیان کرد: خرید خودروی نردبان آتش نشانی در برنامه است که قیمت آن افزون بر ۵۰ میلیارد تومان است ولی خودرو به صورت رایگان تامین می‌شود و ارتفاع خدمات آتش نشانی را از هشت طبقه به ۱۰ طبقه ارتقا می‌دهد.
وی اختصاص ۱۵ هکتار برای استقرار ضایعاتی‌ها در سایت پسماند را از دیگر اقدامات عنوان کرد و افزود: طی ابلاغ وزارت کشور، تیمی متشکل از سه نفر از اعضای شورا برای شناسایی و حل مشکلات مناطق کم برخوردار و حاشیه ای دزفول تشکیل شد که در راستای این اقدامات،
نیازهای این محلات برآورد، سنجش و در بودجه دیده می‌شوند.
مجدی نسب در خصوص چگونگی انتخاب شهرداری نیز گفت: بعد از استعفای عیسی زاده در آذرماه بلافاصله عباس یوسفی نژاد که از پرسنل شهرداری بود به عنوان سرپرست انتخاب شد.
وی ادامه داد: طی سه ماه اخیر شهرداری هیچ تنشی نداشته و کارها به خوبی پیش رفته است؛ برای تمدید شهردار نیز فردا اقدام می شود.
سخنگوی شورای شهر دزفول با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص انتخاب شهردار دزفول نیز گفت: طی این مدت رایزنی های متعددی در خصوص انتخاب شهردار انجام و افرادی درنظر گرفته شدند و در نهایت برنامه ها و سوابق ۲ نفر بررسی شد که هر ۲ سابقه حضور در شهرداری را داشتند و در نهایت با اکثریت آرا عتاب اهوازی به عنوان شهردار انتخاب شد.
وی اختلاف نظر در شورا را طبیعی دانست و افزود: همه اعضا باید تابع رای اکثریت باشند که در ۲۰ ماه اخیر این امر حاکم بوده است.
مجدی نسب گفت: اکنون وضعیت شهردار دزفول در حال طی کردن مراحل در وزارت کشور است و باید به امضای وزیر کشور برسد؛ پس از معرفی همه اعضای شورا همکاری لازم را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه عیسی زاده باید دلایل استعفای خود را بیان و یا استیضاح می شد ولی چنین امری محقق نشد، افزود: عیسی زاده در حدود یکسال خدمت خود در شهرداری دزفول با مشکلات زیادی مواجه بود که توانست با اجرای طرح ترافیک، تامین برخی زیرساخت های لازم و تسویه بدهی ها کارهای بزرگی انجام دهد البته فشارهای بیرونی روی شهردار به ویژه پذیرش نیرو حاکم بود با این وجود ایشان اجازه ورود نیروی جدید را نداد.

مجدی نسب بیان کرد: بومی بودن شهردار ملاک عمل نیست البته فردی که آشنایی بیشتری نسبت به شرایط و موقعیت شهر داشته باشد ارجح است ولی آشنایی با کلیت شهرداری می تواند بر این نقص غالب شود.

اخبار برای حفظ آرامش براساس شنیده‌ها منتشر نشوند

سخنگوی شورای شهر دزفول از نقد و مطالبات دلسوزانه رسانه‌ها قدردانی کرد و گفت: نیازمند آرامش در شهرو شهرداری هستیم تا بتوانیم سرمایه گذار جذب کنیم.
وی افزود: رسانه ها ضمن حفظ استقلال مطالب برای اطمینان از صحت موضوع به رئیس و سخنگوی شورا مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه شورا و رسانه ها انتظاراتی در قبال یکدیگر دارند ضمن استقبال از مطالبه گری رسانه ها گفت: اخبار بر اساس شنیده ها منتشر نشود و اخبار مستند باشند.
مجدی نسب در خصوص بودجه شهرداری دزفول نیز گفت: از سال ۹۰ تاکنون اولین سالی است که ۱۰۰ درصد بودجه پیشنهادی محقق شده است، ۷۰۰ میلیون تومان محقق شده و تا پایان سال احتمالا این مبلغ بیشتر از این میزان است که نیاز است متمم زده شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری را نسبت به سال گذشته ۲ برابر کردیم، افزود: برای بودجه ۱۴۰۲ نیز یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تعریف شد که در ۲ هفته اخیر چکش کاری می شود.
سخنگوی شورای شهر دزفول بیان کرد: برای راه اندازی شهرداری بافت قدیم اقدامات زیادی از طریق وزارت کشور انجام شده که پروسه طولانی دارد؛ برای جبران آن
احیای سازمان بهسازی و نوسازی را درپیش گرفتیم که مجوز آن به استانداری داده شده ولی با تغییر استاندار این روند مختل شد امیدواریم با استقرار شهردار جدید و راه اندازی سازمان بهسازی، شهرداری بافت نیز احداث شود.
مجدی نسب با بیان اینکه برای راه اندازی پژوهشکده شورا نیز پیگیری هایی شده است، گفت: برای احداث سرویس بهداشتی در آستان متبرک سبزقبا زمین در اختیار ما قرار می دهند و شهرداری آن را می سازد.
وی افزود: حدود ۴۰ نقطه برای سرویس بهداشتی در سطح شهر داریم که برای نوروز آماده می شوند .
دزفول در مسیر راهیان نور قرار گرفت
سخنگوی شورای شهر دزفول با بیان اینکه مسیر راهیان نور در دزفول تدوین شده که در حال ثبت هستیم، گفت: هشت نقطه دزفول برای بازدید راهیان نور درنظر گرفته شده است .
وی با اشاره به تخریب خیابانها توسط آبفا افزود: پیگیر تقویت کمیته حفاری‌ها زیرنظر کمیسیون عمران هستیم .

مجدی نسب در خصوص خدمات امور شهری شهرداری دزفول نیز گفت: تهیه و تدوین طرح پارک کوهستان جنب پادگان قدس، ساماندهی کشتارگاه، حل مشکل کارخانه بازیافت، کف سازی زمین های بازی در پارک ها و اصلاح روشنایی پارک ها و خیابان ها از جمله اقدامات این مجموعه است ضمن اینکه پارک لاله نیز به زودی به شهرداری واگذار خواهد شد.
اختلاس ۸۰ میلیون تومان در فضای سبز شهرداری دزفول و دستگیری چهار نفر از پرسنل
سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول گفت: پرونده اختلاس در واحد فضای سبز شهرداری دزفول هنوز باز است و تحقیقات ادامه دارد که چهار نفر در این خصوص دستگیر شده اند.
وی در خصوص مشکلات طرح قائم نیز بیان کرد:
بزرگترین مشکل این طرح بدهی به بانک شهر و نداشتن سند ثبتی بود زیرا این طرح در مکانی واقع شده که موشک خورده و سندها در جریان موشک باران از بین رفته بودند.
مجدی نسب ادامه داد: هر بار سرمایه گذاری جذب می کردیم خواستار سند می شد و نداشتن سند باعث عقب نشینی آنها می شد.

وی افزود: تیمی برای حل این مشکل انتخاب و کار در تهران در حال انجام است؛ مشکل تقریبا حل شده و در دستور کار اداره ثبت اسناد قراردارد که امیدواریم طی ماه های آینده به نتیجه می رسد.
سخنگوی شورای شهر دزفول با بیان اینکه روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان به بدهی بانک شهر بابت پروژه قائم اضافه می شود، گفت: اقداماتی برای حل این مشکل انجام شد که برخی موفق نبود ولی طبق
آخرین لایحه، سند ثبتی برخی زمین ها گرفته شده که به مزایده گذاشته شده است.

وی افزود: توانستیم بدهی را صفر و پس از حل مشکل سند برای جذب سرمایه گذار اقدام خواهیم کرد که البته سرمایه گذار آماده است.