بروجرد - ایرنا - معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: سالانه یک میلیون اصله نهال در شهرستان بروجرد تولید و کاشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا مسلم مرادی روز دوشنبه در آیین افتتاح بوستان مهر شهرک مهرگان و آیین جشن درختکاری افزود:
سهم شهرستان بروجرد از تولید یک میلیارد اصله نهال در کشور یک میلیون است که با توجه به جمعیت ۳۵۰ هزار نفری شهرستان بروجرد هر نفر باید سه اصله نهال بکارد تا یک میلیون اصله نهال کاشته شود.
وی اظهار داشت: اداره منابع طبیعی نهال رایگان در اختیار مردم قرار خواهد داد تا بتوانیم تا پایان امسال یک میلیون اصله نهال بکاریم.

شهردار بروجرد نیز در این مراسم گفت: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز در دستور کار شهرداری است.
یحیی عیدی بیرانوند افزود: امسال ۳۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز هزینه شده و در سال جدید ۵۰ میلیارد اعتبار برای توسعه فضای سبز در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: امسال ۲۵۰ هزار اصله درخت و درختچه توسط شهرداری تولید شده است.
شهردار بروجرد گفت: طبق قانون قطع درختان در محدود شهری جرم است و باغات در محدوده شهر شناسانه دار خواهند شد و نباید سرانه فضای سبز کاهش پیدا کند.
عیدی بیرانوند افزود: پروژه های فضای سبز باغ فدک و تپه شهدا در حال احداث می باشد و امروز به مناسبت روز درختکاری بوستان مهر در شهرک مهرگان با اعتبار ۶ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مراسم روز درختکاری با حضور اقشار مختلف مردم همزمان با افتتاح بوستان مهر در شهرک مهرگان بروجرد برگزار شد.