۴ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۴
کد خبرنگار: 996
کد خبر: 85180937
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

احداث بوستان " کبیری" بروجرد ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

بروجرد - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر بروجرد گفت: احداث بوستان " کبیری" با وسعت ۱۸ هکتار در شهر بروجرد ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

محمد پاپی‌نژاد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشه کبیری در مجاورت بوستان فدک بروجرد واقع شده که با وجود طبیعت بکر و زیبا تاکنون بی استفاده مانده که اکنون با همکاری شورا و شهرداری به بوستان و فضای سبز تبدیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: قرار گرفتن بوستان کبیری در مجاورت دریاچه تفریحی "باغ فدک" به وسعت ۱۸ هکتار نقش مهمی در توسعه فضای سبز این شهرستان و جذب گردشگر دارد.

رییس شورای اسلامی شهر بروجرد بیان کرد: با احداث بوستان کبیری در بخش‌های مختلف تفریحی، فرهنگی برای خانواده‌ها و کودکان از جمله پیست دوچرخه سواری در راستای رفاه شهروندان گام‌های بزرگی برداشته می‌شود.

پاپی نژاد اضافه کرد: شهر بروجرد دارای قابلیت‌های فراوان برای توسعه بیشتر و مبلمان شهری است که در سال‌های اخیر اقدامات مهمی از جمله توسعه تپه چغا و دریاچه فدک صورت گرفته است.
وی ادامه داد: باغ فدک دارای چهار دریاچه است و در صورتی که هر چهار دریاچه آن آبگیری شود، بزرگترین دریاچه غرب کشور خواهد بود.

باغ فدک بزرگ‌ترین بوستان شهری در بروجرد است که در چند فاز متعدد ساخته‌ شده و فازهای سوم و چهارم آن در دست احداث است.

در این بوستان چهار دریاچه متصل به یکدیگر احداث‌شده که از آب رودخانه "گل رود" تغذیه می‌شود، دریاچه باغ فدک بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی در غرب ایران است.

بخش‌ها و امکانات مجموعه فدک شامل باغ پرندگان، دریاچه‌های شماره یک، ۲ و سه، امکانات قایقرانی، شهربازی کودکان، پیست دوچرخه‌سواری، پیست اتومبیل‌رانی کودکان، آلاچیق است.

باغ فدک یکی از تفرجگاه‌های بروجرد است که طی چند سال اخیر شهرت زیادی بین مسافران کسب کرده است، مجموعه‌ای که با دریاچه‌های مصنوعی و باغ پرندگانش شناخته می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha