تهران- ایرنا- کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا با مقامات سعودی در خصوص حکم صادره علیه «سعد ابراهیم الماضی» شهروند آمریکایی تماس برقرار کرده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از شبکه الحره، عربستان سعودی در سال ۲۰۲۲ سعد ابراهیم الماضی را به دلیل انتشار پست های انتقادی علیه این کشور در توییتر به ۱۶ سال حبس محکوم کرده بود.

روزنامه واشنگتن پست اکتبر گذشته اعلام کرد که این شهروند آمریکایی به پیاده کردن ایدئولوژی تروریستی و تلاش برای ایجاد بی ثباتی در عربستان و همچنین حمایت مالی از تروریست ها متهم شده است.

«کارین ژان پیر»، سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی گفت که من و همکارانم در شورای امنیت ملی، مساله مربوط به سعد ابراهیم الماضی را پیگیری کردیم.

وی گفت که ما با خانواده الماضی در ارتباط هستیم ‌و در بالاترین سطوح، نگرانی خود نسبت به این مساله را به دولت سعودی اعلام کردیم.

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که ما به صراحت مواضع خود را به مسئولان دولتی اعلام و تاکید کردیم که آزادی بیان از جمله از طریق شبکه های اجتماعی نباید جرم انگاری شود.

اظهارات سخنگوی کاخ سفید در پی آن مطرح می شود که برخی گزارش ها حاکی از آن است که دادگاه تجدیدنظر عربستان ۳ سال دیگر به حکم حبس سعد ابراهیم الماضی اضافه کرده و وی باید ۱۹ سال در زندان بماند.

وزارت خارجه آمریکا اواخر مهر ۱۴۰۱ با تائید بازداشت سعد ابراهیم الماضی شهروند سعودی الاصل ایالات متحده، اعلام کرد که پرونده او را از دسامبر تاکنون، پیگیری و مطرح کرده که منبع دیگر تنش میان ۲ هم پیمان دیرین به شمار می رود.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، الماضی ۷۲ ساله مقیم فلوریدا که برای دیدار بستگان خود به عربستان رفته بود، ماه نوامبر در ارتباط با انتشار ۱۴ پیام توییتری که در هفت سال گذشته منتشر کرده،در فرودگاه بازداشت شده است.