تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸

بجنورد- ایرنا- امروز سالروز تولد مهدی موعود، شاه شاهان، سلطان بی‌پناهان و خورشید صبحگاهان است؛ تا عالم از آمدنش غرق در رحمت شود اما این ثانیه ها هستند که همچنان ظهور عشق را انتظار می کشند.

همه جا عطر نرگس گرفته و گویی جهان در تپش آمدنت به لرزه در آمده است، امسال منتظرانت وقتی خیابان‌ها را چراغانی می کردند، زیر لب با خود عاشقانه نجوا می‌کردند که «مولایمان امسال می‌آید».

مولای مهربانم، عاشقانت نه ماه‌ها، نه روزها، نه ساعت‌ها و دقیقه‌ها بلکه ثانیه‌ها را شمرده‌اند تا بیایی، مولای من چشمان منتظران امروز برق می‌زند آخر نیمه شعبان امسال عطر جمعه گرفته است.

بیا و ببین زمین خزان زده به عشق آمدنت گل باران شده‌ است و منتظرانت چه مظلومانه برای منجیشان بزم تولد می‌گیرند و چه جشن تولد غریبانه‌ای است وقتی همه باشند و تو نباشی.

منتظرانت به عشق آمدنت بزمی عارفانه در زمین برپا کرده اند اما همه این بزم‌ها و جشن‌ها بدون حضور یوسف زهرا لطفی ندارد.

اما ادعای منتظر بودن در برابر منتظرترین بنده خداوند کمال بی‌ادبیست. مگر منتظرتر از یوسف زهرا هم بنده‌ای وجود دارد که بیش از هزار سال منتظر فرمان ظهور باشد.

اما ما بندگان سبب ساز هجرتت هستیم ای منجی عالم بشریت و شرمنده‌ایم که شما اینگونه غریبانه برای ما دعا می‌کنید و ما چه بی خیال به این زندگی زمینیمان دل خوش کرده‌ایم.

یا اباصالح المهدی ببخش اگر آنگونه که باید راه آمدنت گام برنداشته‌ایم و تنها به ندبه‌های جمعه‌مان اکتفا کرده‌ایم اما اشک‌های شبانه‌ات قسم زمین بی حضورتان ماتم‌کده‌ای بیش نیست پس «اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج».

نیمه شعبان دیگری از راه رسید و بوی عطر گل یاس و نرگس در همه جا پیچید مردم این دیار نیز همانند سال های گذشته با شور و شوق خاصی ضمن گرامیداشت این عید بزرگ، عشق و ارادت خویش را به قائم آل محمد (ص ) نشان داده اند.

آمدن نیمه شعبان و مراسم های ویژه این ایام، بار دیگر چهره سرزمین قومیت ها را دگرگون کرده و عاشقان اهل بیت (ع) را نیز به تکاپو وا داشته است تا شاید نقشی هر چند کوچک در این عرصه ایفا کنند و از این طریق عشق خود را به دیدار امام نشان دهند.

مهدی (عج ) سرشار از حشمت و شکوه، دریایی از عشق و رافت، رخساره اش در هاله ای مقدس و شکوهمند با نگاهی دگرگون کننده و خروشی دریاسان و فریادی همه گیر می آید با شمشیر سیف الله المنتقم.

می آید تا عدالتش را به همگان نشان دهد و ظلم و ستم را ریشه کن کند؛ پس این فراق کی پایان می یابد و گام هایش را بر دیدگان منتظران می گذارد.

حضرت "حجت بن الحسن المهدی" (عج ) دوازدهمین پیشوای معصوم، بنابر برخی روایات در نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری قمری قدم به این گیتی نهاد.

کنیه آن حضرت در بیشتر روایات اسلامی، ابوالقاسم و القاب ایشان "مهدی، حجه الله، بقیه الله، صاحب الزمان، منتظر، قائم و..."است که این خود بیانگر آن است که موعود همه ملت ها همان وجود مقدس منتظر غایب، حضرت حجت بن الحسن العسکری (ع) است.