۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85050298
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۲ بقعه متبرکه خراسان‌شمالی میزبان جشن‌های نیمه شعبان است

بجنورد- ایرنا- معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۱۲ بقعه متبرکه و شاخص استان در آستانه فرا رسیدن نیمه شعبان میزبان جشن های این روز خسته است.

حجت الاسلام علی اکبر صفری روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مراسم ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) در قالب سخنرانی و مسابقات فرهنگی، نمایشگاه کتاب و عرضه محصولات فرهنگی و آذین بندی بقاع متبرکه با هدف تبیین اهداف این روز بزرگ اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد امامزاده سیدعباس و بقاع متبرکه ایوب پیغمبر در بجنورد، علی بن زید درصوفیان، سیدجعفر شهرستان فاروج، امامزاده غیبی، امامزاده حمزه رضا (ع) در شهر زیارت و امامزاده شیخ مقدم روستای الله آباد در بخش مرکزی شیروان از جمله این مراکز است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالیگفت: کاروان شادی، نورافشانی، احیای نیمه شعبان در بقعه های متبرکه که در این شب هزار وعده غذا بین احیا کنندگان توزیع می شود.

وی تصریح کرد: همچنین در این جشن ۳۰۰ جلد کتاب به ارزش ۱۲ میلیون تومان در قالب سه عنوان بین حاضران این جمع توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام صفری خاطرنشان کرد: در حاشیه این جشن بزرگ علاوه بر توزیع شربت و شیرینی و ایستگاه های صلواتی، مسابقاتی نیز با اهدای جوایز برگزار می شود.

خراسان شمالی پنج هزار و ۷۳۶ موقوفه و ۱۱هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمالشرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha