مشهد-ایرنا- رییس هیات دو و میدانی استان خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون بانوان دو و میدانی کار این استان در کسب رتبه‌های برتر این رشته پیشتاز بوده و حرف اول را در سطح کشور می‌زنند.

دکتر رضا امین زاده روز سه شنبه در نشست خبری پیرامون عملکرد این هیات در جمع خبرنگاران افزود: کسب رتبه های برتر در سه رده مختلف سنی و مسابقات صحرانوردی کشوری در سال جاری از جمله موفقیت های بانوان دو و میدانی کار خراسان رضوی است.

وی بیان کرد: طی چند ماه گذشته وضعیت موجود هیات دو و میدانی نسبت به منابع سخت افزاری و نرم افزاری از جمله شرایط فیزیکی، تجهیزات و سالن های ورزشی در کنار شاخص های نیروی انسانی و مربیان مورد بررسی قرار گرفت و شاهد هستیم با اینکه در حوزه بانوان خوب درخشیده ایم ولی در بخش های دیگر دچار مشکل هستیم.

رییس هیات دو و میدانی استان خراسان رضوی ادامه داد: در گذشته خانواده ها تعداد فرزندان بسیاری داشتند و آنها نیز به فعالیت های مختلف بدنی می‌پرداختند ولی امروزه خانواده ها فرزندان کمتری دارند و بسیاری از آنها به جای فعالیت بدنی در زمان اوقات فراغت در فضای مجازی سیر می کنند.

به گفته وی، از سوی دیگر مردان با توجه به مسوولیت در تامین معیشت خانوار، زمان کمتری برای تمرین در رشته‌های ورزشی دارند و حضور آنها در این رشته با کاهش همراه بوده است.

امین زاده با اشاره به برنامه های آتی هیات دو و میدانی استان خراسان رضوی گفت: بر طبق برنامه ریزی های انجام شده با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و شهرداری‌های استان در سال آینده برنامه هایی برای استعدادیابی و پرورش نسل آینده این ورزش پایه اقداماتی در دست انجام است.

رییس هیات دو و میدانی استان خراسان رضوی بیان کرد: برخی از فضاهایی که در اختیار این هیات قرار دارد برای استفاده در طرح مولد سازی با هدف تامین نیازهای مالی معرفی شده است

وی اظهار امیدواری کرد که با استفاده از دریافت اجاره آنها بتوانیم در حمایت از این ورزش گام های بلندی برداشته شود.

امین زاده با اشاره به اینکه در مسابقات المپیک ۱۴۰ مدال به رشته های مختلف دو و میدانی اختصاص می یابد، اظهار کرد: ورزشکاران این رشته مظلوم و قانع هستند و عاشقانه وارد این گود شده اند، لازم است تا حمایت های بیشتر و بهتری از این افراد صورت پذیرد.