شهر قدس - ایرنا - در شب نیمه شعبان جشن میلاد مهدی موعود، حضرت صاحب الزمان (عج)در قرارگاه جهادی با حضور همشهریان و هنرجویان شهر قدس برگزار شد.

به گزارش ایرنا،هنرجویان قرارگاه جهادی، اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان شهرستان قدس با پخت کیک میلاد، این عید فرخنده را گرامی داشتند.

مارال مقدم مربی کارگاه و آموزشگاه قرارگاه گفت: طبق معمول هنرجویان در هر عید و مراسمی اقدام به پخت شیرینی می کنند تا کام همشهریان را شیرین کرده و مهمتر از همه به بچه ها اهمیت این اعیاد را یادآوری کنیم.

وی افزود: همیشه استفاده از کیک و شیرینی در اعیاد و مراسم شادی، جزو جدایی ناپذیر فرهنگ ما بوده است و دغدغه ما در قرارگاه این است که برای نسل جوان این فرهنگ را نهادینه کنیم.

مقدم با اشاره به حضورش به عنوان مربی کیک، شیرینی و غذاهای انگشتی خاطر نشان کرد: هنر آشپزی و شیرینی پزی به عنوان یکی از مهارت‌هایی است که باید به فرزندانمان بیاموزیم و همین امر باعث شد من علاقمند به فراگیری و آموزش این هنر شوم.

در حاشیه مراسم، نیز بانوان مستقر در کارگاه های قرارگاه جهادی، اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان اقدام به عرضه صنایع دستی و تولیدات خانگی خود نمودند. انواع دست بافته ها و تابلو های هنری، خشکبار و میوه های خشک، سوغات شهرستان، زبور آلات دست ساز، آش ، حلیم و سمنو، انواع پیراشکی و پولکی از جمله اقلامی بودند که توسط بانوان عرضه شدند.

پونه فیاضی بانوی هنرمند شهرقدس در رابطه با این غرفه ها گفت: هر پنجشنبه با میزی که از طرف قرارگاه در اختیار ما قرار گرفته به فروش سبدهای تریکویی بافته شده اقدام می کنم.

زینب موسوی هنرمند دیگری بود که قلاب بافی، عروسک های بافتنی را عرضه کرده و توضیح داد: در ایام سال هر پنج شنبه در این محل حضور داریم ولی از شب نیمه شعبان تا شب سال نو و نوروز به صورت روزانه حضور داریم.

در بخش دیگری از مراسم کودکان پیش دبستانی بهار پایگاه بسیج شاهد با حضور در مراسم و خواندن سرودهایی گرمایی خاص به جشن دادند.

در پایان مراسم نیز با کیک از میهمانان پذیرایی شد.

شهرستان قدس در غرب پایتخت قرار گرفته و یکی از متراکم ترین مناطق سکونتی کشور می باشد.