به گزارش سهشنبه شب خبرنگار ایرنا، همچنین در این آیین از ۵۷ دانشآموز که در مرحله منطقهای و ۵۴ دانشآموز که در مرحله استانی این مسابقات برتر شدند، تجلیل شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی شامگاه سهشنبه در این آیین گفت: تحقیق و پژوهش برای دانشآموزان ضروری است و پژوهشمحوری در مدارس سبب میشود تا دانشآموزان مهارتهای تفکر همچنین واکاوی تبیین مسائل و آزمون فرضیهها را بیاموزند.
سید علیرضا موسوینژاد افزود: برنامههای پژوهشی باید در سنین پایین جامعه مورد توجه باشد تا کودکان و نوجوانان با چگونه فکر کردن و یافتن راه حل برای پاسخ مساله آشنایی پیدا کنند.
وی عنوان کرد: مهمترین رسالت پژوهشسراهای دانشآموزی شناسایی و فراهم آوردن زمینه رشد و هدایت استعدادها و پرورش خلاقیتهای فردی و گروهی، گسترش فرهنگ مطالعه و تحقیق و پژوهش در بین آنان است.
مدیر پژوهشسرای دانشآموزی جابر بن حیان بیرجند هم در این آیین گفت: امسال سومین جشنواره علمی پژوهشی پژوهشسراهای دانشآموزی کشور با هدف تقویت و تعمیق فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش فردی و گروهی و تقویت کارگروهی در سه مرحله منطقهای، استانی و کشوری برگزار شد.
طاهره پنجابی با بیان اینکه ۱۲۵ نفر از دانشآموزان این پژوهشسرا در برگزاری سه مرحله این مسابقات موفق به رتبههای برتر شدند، افزود: ۱۴ اثر این دانشآموزان در مرحله کشوری با کسب رتبههای اول تا پنجم، برتر شناخته شد.
وی یادآور شد: این جشنواره در ۱۰ عنوان مسابقه نانو، آزمایشگاهی، سلولهای بنیادی، رباتیک و کد نویسی، نجوم، ادبیات، گیاهان دارویی، حمل و نقل پیشرفته، انرژی نوین و زیست فناوری برگزار شد.
مدیر پژوهشسرای دانشآموزی جابربن حیان بیرجند با بیان اینکه هفت هزار دانش آموز زیر پوشش این مجموعه قرار گرفتهاند گفت: جایگاه پژوهش در پیشرفت جامعه به اندازهای اهمیت دارد که باید با هدف گسترش فرهنگ پژوهشمحوری در بین آیندهسازان کشور بیشتر مورد توجه قرار گیرد.