۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 5616
کد خبر: 85624465
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

فیلم/تیم رباتیک دانش آموزی شهرری نایب قهرمان کشور شد

۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۲
کد خبر: 85624465
فاطمه سالاری
فیلم/تیم رباتیک دانش آموزی شهرری نایب قهرمان کشور شد

شهرری - ایرنا -دومین دوره مسابقات رباتیک کشوری با مقام نایب قهرمانی نونهالان و نوجوانان دانش آموز شهرستان ری به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، دومین دوره مسابقات کشوری روبوکد دانش آموزی در هفته گذشته برگزار شد و نونهالان و نوجوانان شهرستان ری موفق به کسب رتبه دوم تیمی در این مسابقات شدند.

 مجتمع ایوان ری شاهد برگزاری مسابقات رباتیک کشوری بود که مراسم تجلیل از این نخبگان نیز در شهرری انجام و از بین پنج هزار شرکت کننده از کل کشور ۵۰۰ نفر به این المپیاد دانش آموزی راه پیدا کردند که در این دوره تیم زنجان اول و تیم های شهر ری دوم و نیشابور سوم را کسب کرد.

 این مراسم به همت موسسه روبوکد ایران درمحل کانون فرهنگی علمی بسیج ناحیه مقاومت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) درشهرستان ری برگزار گردید و از ۳۵دانش آموزان نخبه رباتیک شهرری که در این مسابقه شرکت داشتند تجلیل به عمل آمد.

 این المپیاد ملی سالیانه یک بار به صورت کشوری برگزار می شود و در زمینه ی توسعه این مسابقات همکاری هایی با اداره آموزش و پرورش باید صورت بگیرد و با توجه به این که نسل امروز به سمت هوش مصنوعی و برنامه نویسی می رود باید رباتیک و برنامه نویسی را به صورت هدفمند آموزش دهیم و دانش آموزان را برای این مهارت آماده سازیم و با کار کردن روی مهارت و خلاقیت بچه ها بتوانیم آنها را به سمت این برنامه ها و حل مسئله سوق دهیم.

۲ نفر از دانش آموزان موفق به اخذ کاپ این مسابقات کشوری شدند و برگزیدگان سهمیه شرکت در مسابقات آسیایی را کسب کردند و این مسابقات در رده ی سنی های ۷ تا ۱۵ سال و در۴ رشته رباتیک جنگ جو، رباتیک ماشین مسابقه،فوتبالیست ها و برنامه نویسی برگزار شده است.

شهرری مرکز شهرستان ری در جنوب استان تهران و به نام قبله تهران شهرت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha