مشهد- ایرنا-  سرپرست مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی "حکیم" زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: دومین دستگاه C-Arm (تصویربرداری پیشرفته) و تخت آن ویژه اعمال جراحی خاص به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در این بیمارستان نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا، دستگاه سی. آرم (C-Arm) یک اسکنر تصویربرداری با اشعه ایکس و از دستگاههای مهم تجهیزات پزشکی بیمارستانی است. نام این دستگاه از بازوی C شکل نشات گرفته که به منبع اشعه ایکس و دتکتور آن متصل است. این دستگاه برای تصویربرداری در حین عمل جراحی استفاده می شود.

دکتر سید محمد طاوسی سرپرست بیمارستان حکیم نیشابور روز پنجشنبه در این خصوص طی گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دومین دستگاه سی آرم در این بیمارستان با توجه به جمعیت بالای شهرستان نیشابور و افزایش تعداد اعمال جراحی در این شهرستان با پیگیری‌های مستمر و مساعدت اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی نصب و راه اندازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین مزایای راه‌اندازی این دستگاه دقت در عمل‌های جراحی مغز و اعصاب، جراحی‌های ارتوپدی، ارولوژی و همچنین خارج سازی جسم خارجی و مشاهده مسیر رگ‌ها است.

دکتر طاووسی گفت: این دستگاه قابلیت رادیوگرافی داشته و همچنین برای تصویربرداری در حین عمل جراحی استفاده می‌شود و استفاده از آن به همراه تخت مخصوص امکان پذیر است.

مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم وابسته به دانشکده علوم پزشکی نیشابور در فضایی به مساحت ۱۰۸ هزار مترمربع، با ۲۸۰ تخت فعال در سال ۱۳۸۰ تاسیس شده است.

این بیمارستان به عنوان یک مرکز فعال در حوزه‌های زنان، نوزادان، اطفال، ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب، جراحی عمومی، چشم، گوش و حلق بینی در سطح شهرستان نیشابور فعال است.

بیمارستان حکیم که به عنوان بیمارستان دوستدار محیط سبز و دوستدار مادر و کودک شناخته شده است، دارای ۳۰ هزار مترمربع فضای سبز؛ هزار مترمربع فضای تفریحی و پارک کودک؛ پنج هزار مترمربع فضای ورزشی و بیش از هزار نفر پرسنل است.

مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.