زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت:در راستای تبیین دستاوردها، اقدامات و فعالیت‌های گروههای جهادی فعال در حوزه محرومیت زدایی و خدمت رسانی به اقشار نیازمند به ویژه مناطق محروم اولین جشنواره استانی گفتمان خدمت با همکاری دستگاههای فعال در این بخش و با محوریت کمیته امداد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله صالحی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران استان با تشریح این رویداد افزود: هم اکنون ۲۷ مرکز نیکوکاری روحانی محور در سطح استان زنجان به صورت تخصصی در حوزه خدمت رسانی فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود ۱۱ مرکز در حوزه زکات، پنج مرکز در حوزه فرهنگی و مشاوره، ۱۱ مرکز در حوزه خدمات معیشتی فعالیت دارند.

این مسوول یادآور شد: تلاش می شود با تشریح فعالیت گروه های جهادی و مراکز نیکوکاری و تشکل های تبلیغی گام های عملی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه جهاد تبیین به صورت عملیاتی برداشته شود.

صالحی تجربه نگاری و نشر فرهنگ انفاق و احسان را از جمله اهداف برگزاری جشنواره گفتمان خدمت عنوان کرد و افزود: در هر استانی شورای سیاستگذاری با محوریت نمایندگی ولی فقیه حوزه های علمیه و کمیته امداد تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه کار برگزاری جشنواره خدمت مشخص و به استانهای هدف ابلاغ شده است افزود: در قالب این طرح گروههای فرهنگی تبلیغی و مراکز نیکوکاری با محوریت روحانیان اقدامات انجام شده را در قالب نمایشگاههای چند روزه به نمایش می گذارند.

صالحی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و گروههای جهادی در برگزاری جشنواره گفتمان خدمت تاکید و خاطرنشان کرد: جشنواره گفتمان خدمت به صورت پایلوت در چند استان از جمله زنجان اجرا می شود.

جشنواره گفتمان خدمت ویژه مراکز نیکوکاری، تشکل ها و فعالان تبلیغی از ۲۱ تا ۲۳ اسفند ماه جاری در محل حسینیه عاشقان ثارالله واقع در بزرگراه ۲۲ بهمن برگزار می شود.