شیراز-ایرنا-نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان باید مساجد را تکریم کنیم،گفت:در شیراز ۵۰۰ مسجد و امامزاده است که باید به برکت ماه رمضان آباد شوند. 

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ شیراز اظهار کرد: در آستانه ماه رمضان باید برای نظافت، غبارروبی و آماده کردن مسجد برای مهمانی خدا همت کنیم و با اقامه نماز، مسجد غریب نباشد.

امام جمعه شیراز با اشاره به گرامیداشت میلیونی نیمه شعبان افزود: در مدت۲۴ ساعت بیش از سه میلیون نفر به جمکران رفتند و این حرکت ارزشمند معنوی یک حسن ختام می‌خواهد؛ استغاثه به ولی عصر نیاز است.

آیت‌الله دژکام عنوان کرد: باید بگوییم آقا ببینید که دشمنان چه بر سر شیعیان می‌آورند و راضی به زنده بودن یکی از شیعیان تو نیستند. آقا ما پای کار شما ایستاده‌ایم و به درگاه حضرت ولی عصر (عج) استغاثه کنید.

امام جمعه شیراز گفت: با همت و همکاری بنیاد مهدویت در مسجد پر برکت قدس یک جلسه استغاثه در پایان این جشن‌ها داشته باشیم؛ سه شنبه آینده مومنین برای عرض حال به پیشگاه امام زمان(عج) نیت کنند.

آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه شیراز در رابطه با اتفاقات اخیر در مدارس استان فارس که منجر به تنگی نفس دانش‌آموزان برخی مدارس شد، گفت: نیروی انتظامی یک تیم از عوامل این اتفاقات را دستگیر کرد و معلوم شد چه کسانی هستند و چه اعتقاداتی دارند؛ رئیس قوه قضائیه هم اعلام کرد که عاملین این اتفاق مفسد فی الارض هستند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند در این قضیه بخششی در کار نیست. باید برخورد جدی و قاطع با عوامل این اتفاقات بشود هر چند دشمن باز از روزنه ای دیگر دشمنی می کند اما این صف محکم و بهم پیوسته تمام نقشه‌های دشمن را نقش بر آب خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هفته آینده همزمان با سالروز تشکیل بنیاد شهید انقلاب اسلامی است، گفت: حق شهدا بر همه ما زیاد است.اینکه ما برای یک معروفی حرف بزنیم و شهدا برای اقامه معروف و جلوگیری از منکر خون دادند و ایستادند؛ شهدا جلوی چشم ما هستند و آنها را از یاد نمی بریم، آنها را فدایی قدم مهدی فاطمه(عج) کردیم و ممکن نیست که بی وفایی کنیم.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: امیدواریم بزرگداشت یاد شهیدان را بیش از پیش داشته باشیم و مربوط به یک روز و سالروز تاسیس نیست بلکه برای همه سال باید به یاد شهیدان و ادامه دهنده راهشان باشیم

وی ضمن تشکر از دست‌اندرکاران و برگزار کنندگان جشن هایی که به یاد و نام حضرت بقیه الله الاعظم برپا شد، گفت: مردم عشق خود را به مهدی فاطمه(عج) نشان دادند و معلوم شد که هر چه بگذرد بالاخره اینجا شهر سعدی و حافظ است دیگر؛ دست از عشق واقعی که عشق محمد و آل محمد نمی کشند.
دژکام ادامه داد: نیت کنید برای سال‌های آینده بهتر و بیشتر در خدمت آن حضرت باشیم و این حرکت های معنوی و امیدبخش را تکرار کنیم تا یک روزی به استقبال ظهور برویم.

آیت‌الله دژکام در خطبه‌های نخست نماز جمعه شیراز نیز با اعتقاد به اینکه باید تقوا را رعایت کنیم تا حال ما برای دنیا و آخرت خوش شود، گفت: باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم که در رابطه با مسئله دشمنی که شیاطین جن و انس با ما مسلمانان و با پیروان قرآن دارند؛ دشمن چه می‌کند و برنامه‌ های دشمن چیست و ما چطور می توانیم برنامه اش را خنثی کنیم؟

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: سال‌های اول که تحریم می شدیم نظام را تحریم می کردند اما در حال حاضر لیست‌های تحریم که بیرون می آید را نگاه کنید؛ جاهایی مانند زندان قرچک یا ستاد امر به معروف تحریم می شود؛ این ستاد چه چیزی می‌خواهد با شما معامله کند؟

دژکام بیان کرد: این آخر خط دشمن و تحریم های آنهاست؛ ۶ نفر و ۲۰ شرکت را تحریم کرده است. شیطان دشمنی می‌کند اما ضعفش را در کارهایش نگاه کنید.

او گفت: از تحریم نظام و به گفته ترامپ تحریم فلج‌کننده به کجا رسیده اند که به تحریم ستاد امر به معروف دلخوش کرده اند. افول نظام استکبار به چشم می آید ولو اینکه خودشان باورشان نیست.