مشهد-ایرنا- کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش باران در ۱۲ شهرستان خراسان رضوی طبق گزارشهای ارسالی از ایستگاههای هواشناسی طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آذر رضایی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بارش ها به صورت رگباری و پراکنده رخ داده است و تا فردا، یکشنبه در نقاط مختلف استان خراسان رضوی بویژه نواحی شمالی ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته شهرستان های نیشابور، درگز و کلات به ترتیب با ۱۱، ۶ و ۵ میلیمتر بیشترین میزان بارش ها را داشته اند و کلانشهر مشهد نیز در این بازه زمانی، ۲ دهم میلیمتر بارندگی را به ثبت رساند.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار داشت: به دلیل رگباری بودن این بارندگی ها، احتمال روان آبها و آبگرفتگی دور از انتظار نیست. علاوه بر آن این بارندگی ها سبب وزش باد در نواحی جنوبی و کاهش محسوس دما در نواحی غربی و مرکزی استان می شود.

رضایی پور خاطر نشان کرد: قوچان و سرخس به ترتیب با ۷ و ۳۲ درجه سلسیوس به ترتیب گرمترین و سردترین شهرستان های استان خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۱ تا ۲۵ درجه را به ثبت رسانده است.

وی گفت: بنا بر تحلیل نقشه های هواشناسی دمای هوای مشهد امروز در گرمترین ساعات با کاهش ۱۰ درجه ای نسبت به روز گذشته به ۱۵ درجه سلسیوس خواهد رسید.