ساری- ایرنا- مدیرکل اخبار استان‌های ایرنا با اشاره به کلید خوردن سیاست‌های جدید در مدیریت فعلی ایرنا گفت: بعد از چند ماه از اجرای برنامه‌های این سیاست‌ها شاهد قرار گرفتن ایرنای استان‌های کشور در مسیر فعالیت حرفه‌ای خبر هستیم که نشان دهنده موفقیت در اجرای این برنامه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن بهاروند روز شنبه در جمع کارکنان ایرنا مازندران در ساری افزود: ایجاد چهار منطقه خبری در استان ها با هدف تعامل بیشتر و بهبود و سرعت در انجام کارهای خبری از جمله سیاست های پیاده شده در این مدت است.

وی با اشاره به سابقه فعالیت هشت منطقه خبری ایرنا استان ها در گذشته، ادامه داد: برخلاف قبل که مناطق خبری ایرنا بیشتر تشریفاتی بود در شیوه فعلی، مناطق به صورت عملیاتی و شبانه روزی کار می کنند در ضمن علاوه بر تولید اخبار و محتوا، مسائل حوزه کاری باجدیت بیشتری پیگیری می شود.

مدیرکل اخبار استان های ایرنا گفت: رصد مسائل و مشکلات استان ها در هر منطقه توسط دبیران مختلف باعث شده تا ضمن دریافت اخبار زیرپوستی و مسائلی که وجود دارد معضل خبرخوردگی در استان ها هم برطرف شود.

بهاروند افزود :به موازات آن اقدامات نظارت و ارزشیابی درون استان ها با رصد اخبار در حال انجام است که این موضوع باعث شده تا به خروجی قابل قبولی در استان ها برسیم.

وی ورود خبرنگاران ایرنای استان های کشور به حوزه عکس و فیلم را گام بعدی آموزش در این اداره کل عنوان کرد.

دوران طلایی ایرنای استان ها

بهاروند گفت: با اقداماتی که انجام شده، ایرنا در استان ها در یکی از دوران طلایی خود قرار گرفته و در مسیر حرفه ای حرکت می کند.

وی تاکید کرد: در راستای ارتقای فعالیت های حرفه ای، اجازه انتشار اخبار بی کیفیت و کم اهمیت را نمی دهیم و این باعث شده تا با فعالیت هایی که انجام می شود ایرنای کنونی از دوره های قبلی خود متمایز شود.

مدیر کل اخبار استان های ایرنا ادامه داد: اولویت در مدیریت فعلی استان ها توجه به کیفیت است و زمانی تعداد بالای اخبار ملاک مدیران بود اما در ارزشیابی مدیران و کارکنان اکنون تنها تعداد اخبار ملاک نیست.

بهاروند اولویت بعدی اداره کل اخبار استان های ایرنا را تهیه و انتشار " چند رسانه ای" اعلام کرد و گفت: دنیا به سمت و سوی دریافت اطلاعاتی رفته است که دیگر متن جواب نمی دهد در حالی‌که همان موضوع در قابل فیلم کوتاه بازخورد و اثرگذاری لازم برای جذب مخاطب را دارد.

دستورالعمل چند رسانه ای ایرنا استان ها به‌زودی ابلاغ می شود

بهاروند گفت: بخش چند رسانه ای موضوع مورد نظر و تاکید استان ها است و باید همه کارکنان استان ها این دانش فرا بگیرند.

وی از تهیه و ابلاغ دستورالعمل چند رسانه ای استان ها در آینده نزدیک خبر داد.

ایرنا در استان جریان ساز رسانه ای شود

مدیر کل اخبار استان های ایرنا سیاست دیگر ایرنا در استان ها را جریان سازی خبری اعلام کرد و گفت: ایرنا نباید منفعل باشد و با جریان سازی نقش رسانه مرجع خود را ایفا کند.

وی افزود: برای باقی ماندن در عرصه رسانه باید نقش جریان سازی ایفا شود و رسانه بدون جریان سازی تاثیر ندارد.

بهاروند ادامه داد : برای دیده شدن کار باید ملموس باشد و برای آن راهکارهای مختلفی وجود دارد که از آن جمله اخذ اخبار دسته اول است.

وی گفت: استفاده از تیترهای جذاب که بتواند خواننده را به سمت خواندن ادامه مطلب ترغیب کند

مدیر کل اخبار استان ها ایرنا اضافه کرد: در کنار قرار دادن چاشنی سرعت خبر می بایست از ترفندهای حرفه ای خبری از جمله داشتن سابقه خبر استفاده شود.

وی با بیان این که، در مراکز و دفاتر استان های ایرنا اخلاق مقدم بر کار است، گفت : در این زمینه بارها تاکیدات لازم صورت گرفته تا اخلاق مداری سرلوحه کار آنها باشد.

بهاروند افزود: مایه مباهات است که مازندران جزو مراکز بسیار خوب ایرنا در ۳۱ استان کشور باشد و این مهم نیز با کار و تلاش بی وقفه کارکنان این مرکز رخ داده است.

وی با قدردانی از مدیریت قبلی این مرکز ادامه داد: آقای خسروانیان از جمله مدیران حرفه ای و با اخلاق ایرنا در سراسر کشور است که براساس اهداف سازمانی فعالیت کرده است.

بهاروند اضافه کرد : یک مدیر رسانه ای علاوه بر صاحب ایده بودن می بایست با خلق موقعیت و استفاده از فرصت ها این کار را انجام دهند.

وی تصریح کرد: استفاده از نیروهای جوان با هدف پشتوانه سازی مدیریت رویکردی است که در ایرنای استان ها پیگیری می شود و این نیروها علاوه بر پرورش مدیران جدید، در این خبرگزاری از افرادی در بدنه مدیریتی استفاده می شود که به ابزارهای نوین در فضای ارتباطات مجازی آشنا هستند.

مدیر کل اخبار استان های ایرنا تاکید کرد: استفاده از مدیران جوان آن چیزی است که باعث می شود ایرنا در عرصه رقابت رسانه ای پابرجا بماند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم از زحمات و تلاش های "سجاد خسروانیان" رییس سابق ایرنا مازندران قدردانی و "محمدرضا یوسف نژاد " به عنوان سرپرست این خبرگزاری در استان معرفی شد.

یوسف نژاد دارای مدرک دکتری علوم سیاسی و اصالتا جویباری است که فعالیت خبری خود را به عنوان خبرنگار در ایرنای سمنان شروع کرد و حدود ۲ سال هم در روابط عمومی استانداری سمنان فعالیت خبری خود را ادامه داد و از یکسال قبل به عنوان خبرنگار ایرنا در مازندران فعالیت خبری خود را آغاز کرده بود.

همچنین خسروانیان نیز که همزمان به عنوان مشاور اجرایی استاندار مازندران فعالیت می کرد به عنوان مدیر یکی از بخش های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی منصوب شده است.